بازآفرینی پایدار شهری نیازمند نگاه حمایتی دولت است

زارع با بیان اینکه بازآفرینی پایدار شهری نیازمند نگاه حمایتی دولت است گفت: در حاشیه شهرها با چالش های جدی برای ارتقاء سطح زندگی و حفظ سلامت شهروندان روبه رو هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(پنج‌شنبه، ۱۰ مهر)در جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری و محلات هدف و بهسازی و نوسازی شهری در استانداری گیلان اظهار کرد: بهسازی و ارتقاء کیفیت زندگی شهری از جمله مسائلی است که دولت تدبیر و امید برنامه‌های حمایتی‌ برای آن در نظر گرفته است.


استاندار گیلان با بیان اینکه امروز حاشیه‌نشینی، بافت تاریخی قدیمی، محلات مرکزی ناکارآمد، بافت فرسوده و پهنه‌های ناسازگار شهری بخشی از بافت شهرها را تشکیل داده‌اند گفت: این مجموعه متاسفانه از کیفیت زندگی پایین تری نسبت به دیگر مناطق برخوردارند.


وی اذعان کرد: در این حوزه‌ها با مشکلات و چالش‌های جدی برای ارتقاء سطح زندگی و حفظ سلامت شهروندان روبه رو هستیم.  

 

زارع تصریح کرد: برای رفع  مشکلات‌‌ در مناطق محروم شهری بایستی بر اساس مطالعات دقیق و نگاه حمایتی دولت، برنامه‌های لازم را اجرا کنیم.

 

استاندار گیلان افزود: در این راستا، دستگاه‌های اجرایی بایستی هماهنگی و تلاش‌های لازم را داشته و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را تنظیم و اجرایی کنند.


زارع ادامه داد: فرمانداران در کنار اعتبارات تخصیصی برای نوسازی و اجرای پروژه‌ها در شهرهای استان می‌توانند از اعتبارات ارزش‌افزوده و سایر اعتبارات نیز در اجرای پروژه‌های عمرانی بهره‌مند شوند تا با تخصیص این اعتبارات شاهد ارتقاء پهنه‌های مختلف شهری باشیم.


استاندار گیلان گیلان تصریح کرد: حاشیه شهرها دارای کیفیت زندگی پایین نسبت به دیگر نقاط شهر  بوده و باید چاره‌ای اندیشید.

کد خبر 978373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha