کاهش حوادث ناشی از کار در استان لرستان

آشتاب گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا افزایش نظارت بر واحدهای کارگری استان موجب کاهش ۶۰ درصدی حوادث ناشی از کار شده است.

« علی آشتاب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی و اساسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صیانت از نیروی کار است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، با بیان اینکه نظارت مستمر بستر بهتر انجام شدن فعالیت هاست،  افزود: این مهم بصورت نظارت توسط کارشناسان انجام می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این نظارت ها به صورت بازرسی و ارزیابی بوده که بازرسان کار نیروها را از حیث ایمنی کار، حفاظت فنی و بهداشت کار در شرایط ایمنی مناسب مورد بررسی قرار می ‎دهند.

 

آشتاب به شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: در جهت پیشگیری و مقابله با کرونا و صیانت از نیروی انسانی شاغل در واحدهای اقتصادی، تشدید بازرسی در کارگاههای مشمول قانون کار در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: درطول شش ماهه نخست سالجاری توسط بازرسان کار این اداره کل 4 هزار و 391 مورد بازرسی از واحدهای کارگری استان انجام شد.

 

آشتاب با تاکید بر اهمیت بازرسی کار و جایگاه ویژه بازرسان کار در تحقق آرمانها و اهداف وزارت متبوع، عنوان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده توسط بازرسان کار در آگاهی نیروی انسانی نسبت به عوامل تهدید کننده در کار و شناسایی مکانهای نا ایمن در کارگاهها حوادث ناشی از کار 60 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است.

 

وی بیان کر: بازرسان کار علاوه بر نظارت های روتین که از طریق بازرسی از کارگاه ها صورت می گیرد موارد، نظارت غیر مستقیم بر واحد های تولیدی را در دستور کار قرار داده اند.

 

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: بازرسی های غیر مستقیم از طریق استقرار مسئول ایمنی در کارگاهها، توجه به نظارت بر تشکیل و فعالیت کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار، نظارت بر عمکرد ایمنی پیمانکاران از طریق صدور صلاحیت ایمنی پیمانکاری، توجه و نظارت بر آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان از طریق مراجع ذی صلاح، نظارت بر رعایت استانداردهای تجهیزات و ماشین‌آلات و اخذ تأییدیه‌های لازم از مراجع ذی‌صلاح را برای کاهش حوادث ناشی از کار انجام می شود.

 

کد خبر 978412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha