ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در گلستان

حسینی گفت: امسال ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب مقاوم سازی واحدهای روستایی و ساخت مسکن محرومان ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید محمد حسینی» صبح امروز(پنج شنبه ۱۰ مهر) در آیین آغاز عملیات اجرایی مقاوم سازی هفت هزار واحد مسکونی روستایی در استان گلستان اظهار کرد: در بحث بازسازی در زلزله یکی از کارهایی که سالانه انجام می دهیم مقاوم سازی واحدهای مسکونی است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: 933 روستا در سطح استان گلستان وجود دارد و بسیاری از واحد های مسکونی روستایی نیازمند مقاوم سازی است.

 

حسینی بیان کرد: 228 هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که تاکنون 128 هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

 

وی ابراز داشت: از سال 95 تا سال 98 نزدیک به 18 هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است و 110 هزار واحد مسکونی نیز نیاز به مقاوم سازی دارند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: امیدواریم هفت هزار واحد مسکونی در قالب طرح نوسازی و سه هزار واحد نیز در قالب طرح مسکن محرومان مقاوم سازی شود.

 

حسینی تأکید کرد: امیدواریم کار بازسازی و نوسازی 10 هزار واحد مسکونی در مدت یک سال به اتمام برسد که با این اقدام 60 درصد از واحدهای مسکونی در استان نوسازی و مقاوم سازی می شود.

 

وی بیان کرد: در سال گذشته 22 هزار واحد مسکونی بر اثر سیل دچار خسارت شد که تاکنون نزدیک به هشت هزار واحد بازسازی شده است و امسال نیز با این اقدام مقاوم سازی بخشی از واحدهای روستایی انجام می شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از پرداخت تسهیلات بلاعوض ۱۵ میلیون تومانی به واحدهای مسکونی که نیاز به بازسازی دارند خبر داد و گفت: این تسهیلات از هفته آینده پرداخت می شود.

 

کد خبر 978421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha