ایران انقلابی در معرض بی‌سابقه‌ترین جنگ اقتصادی قرار دارد

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: ایران انقلابی این روزها در معرض بی‌سابقه‌ترین جنگ اقتصادی استکبار قرار دارد و به طور کلی دشمن و استکبار جهانی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ۳ برنامه اساسی را طرح ‌ریزی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۱۱ مهر حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، گفت: امروز شاهد آن هستیم که دشمن پس از یاس از جنگ نظامی، جنگ اقتصادی را بر کشور و ملت ما تحمیل کرده است جنگ اقتصادی یک واقعیت پذیرفته شده در جهان امروز است.

امام جمعه آسمینون خاطرنشان کرد: ایران انقلابی این روزها در معرض بی‌سابقه‌ترین جنگ اقتصادی استکبار قرار دارد و به طور کلی دشمن و استکبار جهانی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ۳ برنامه اساسی را طرح ‌ریزی کرده و دنبال می‌کند آنهم جنگ روانی، جنگ اقتصادی و مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی می باشد، شواهد امروز نشان دهنده این است که دشمن بر روی چند نقطه تکیه اساسی دارد از واضح‌ترین آنها مسئله اقتصاد است.

وی اضافه کرد: علل و چرایی جنگ اقتصادی بر علیه ایران از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی مواردی را می توان برشمرد که امروز نقشه دشمن ۳ چیز است فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی، هدف دشمن از هر سه این فشارها سیطره و تسلط بر کشور عزیزمان ایران است.

حجت الاسلام احمدی نیک ابراز کرد: فشار اقتصادی همین تحریم است مسئله آنها از فشار اقتصادی و تحریم صرفا زیر فشار قرار دادن دولت و حکومت نیست بلکه آنها می‌خواهند ملت ایران را به ستوه بیاورند و به خیال خودشان ملت را از حکومت و نظام دلسرد و جدا کنند.

خطیب جمعه آسمینون تصریح کرد: آنچه در جنگ اقتصادی و تحریم ها مورد هدف آمریکایی‌ها است ایجاد نارضایتی در مردم است تا منتهی به اغتشاش داخلی شود در این حوزه دشمن سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: در رابطه با راهبردها و راهکارهای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن می توان به مواردی همچون باور به جنگ و لزوم مقابله همگانی با آن، کار جهادی را با تدبیر و کار عالمانه انجام دادن، بیداری و بصیرت همراه با عمل به تکلیف و امید، مشارکت حداکثری و مردم سازی اقتصاد به عنوان مولفه اصلی مقابله با جنگ اقتصادی دشمن، منتظر پایان تحریم ها نماندن، قطع وابستگی بودجه و درآمدها به نفت و استفاده از ظرفیت های دیپلماسی اقتصادی اشاره کرد و این جنگ اقتصادی حداقل سابقه ۱۵ ساله دارد و از طرفی با سخنرانی و شعار مشکل حل نمی‌شود باید کار اساسی انجام داد و برای رفع مشکلات معیشتی مردم قدمی برداشت.

حجت الاسلام احمدی نیک با اشاره به روز جهانی کودک به یکی از نگرانی های مردم و مقام معظم رهبری، اشاره کرد و افزود: رهبری اخیرا در دیدار با وزیر و مسئولین آموزش و پرورش به  مسئله مهدکودک‌ها اشاره فرمودند، مهدکودک‌ها زیر نظر آموزش و پرورش هستند و باید برای آن برنامه و خوراک فکری، فرهنگی و دینی داشت وگرنه دیگران می آیند و سرنوشت بچه های مردم را در دست می گیرند و نتیجه آن تربیت های غلط و بر اساس خواب دشمن یعنی همان سند ننگین و ذلیلانه ۲۰۳۰ که جان مایه این سند ناقض استقلال کشور است.

امام جمعه آسمینون با اشاره به ۱۳ مهر روز نیروی انتظامی و تبریک این روز به همه خادمان این عرصه و نیروهای زحمتکش و خدوم، بیان کرد: یکی از فصل ها و مقوله های مهم زندگی و نیاز فطری انسان ها مسئله امنیت است امنیت در حوزه های مختلف، این مسئولیت مهم بر عهده نیروی انتظامی است امنیت متعلق به همه افراد جامعه و حق همه افراد است و نیروی انتظامی هم متعلق به همه است.

وی ضمن تسلیت پیشاپیش اربعین حسینی اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در پیام امام حسین (ع) مسئله ولایت مداری است و امسال با توجه به شرایط موجود در دنیا، کشور ما و کشور عراق مسئله اربعین، آزمون ولایتمداری است پس باید به توصیه و امر ولایت گوش دهیم و در خانه بمانیم و قرائت زیارت اربعین به صورت خانگی داشته باشیم و از حرکات هیجانی پرهیز کنیم.

حجت الاسلام احمدی نیک از مردم، مسئولین، بسیجیان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و به ویژه از بسیج که برنامه های خوبی را برای هفته دفاع مقدس تدارک دیده بود و با استقبال خوبی نیز  رو به رو شد قدردانی کرد.

خطیب جمعه آسمینون در خاتمه ضمن درخواست از مسئولین استان و شهرستان، عنوان کرد: اول توجه بیشتر به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و دوم به ساخت آرامگاه شهدای گمنام شهر نودژ توجه بیشتری داشته باشند و راه اندازی هرچه سریعتر پاسگاه مسیر منوجان به قلعه گنج  و کمک به نیروی انتظامی بخش در خصوص ماشین توجه ویژه‌ای داشته باشند.  

کد خبر 978592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha