​حمایت ایران از ارمنستان دروغ مجازی برای تحریک هموطنان ترک زبان

آیت الله نورمفیدی ​حمایت ایران از ارمنستان را دروغ مجازی برای تحریک هموطنان ترک زبان دانست و گفت: ایران خواهان گفتگو آذربایجان و ارمنستان برای حل اختلافات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» ظهر امروز(جمعه 11 مهر) در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه اظهار کرد:  در هفته آینده اربعین را پیشرو داریم و در این روز در سراسر جهان علاقمندان به خاندان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) ارادت خود را به اباعبدالله الحسین(علیه السلام) نشان می دهند.

 

امام جمعه گرگان بابیان اینکه حادثه کربلا و نهضت عاشورا آتشی را در دل مسلمانان روشن کرده است که هیچگاه سرد نمی شود، ادامه داد: طرفداران اهل البیت(علیه السلام) در طول تاریخ منزوی بودند و حتی مورد خشم قدرت های حاکم قرار می گرفتند.

 

آیت الله نورمفیدی ابراز داشت: با همه فشارهایی که علیه شیعیان بود رابطه معنوی و عشق و ارادت به ائمه اطهار (علیه السلام) باعث شد شیعیان در تاریخ پایدار بمانند.

 

وی گفت:  دوستداران اهل بیت(علیه السلام) و شیعیان محبت به اهل بیت(علیه السلام) را در عاشورا و اربعین به نمایش می گذارند از این رو مسئله عاشورا، کربلا و اربعین بسیار حائز اهمیت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: جمعیت چند میلیون نفری از کشورهای مختلف در روز اربعین به از نجف به کربلا پیاده می روند و این حرکت بزرگ مسلمانان دنیا جز با ارادت به اباعبدالله الحسین(علیه السلام) با هیچ چیزی دیگری قابل توجیه نیست.

 

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: امسال به خاطر شیوع کرونا برگزاری این جریان بزرگ تشیع به مصلحت نیست و با تمام عشق و ارادتی که به اباعبدالله الحسین(علیه السلام) داریم این مراسم برگزار نمی شود و باید عشق و ارادتی که به امام حسین(علیه السلام) داریم را همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند در خانه ها ابراز کنیم.

 

وی گفت: امام حسین(علیه السلام) در کربلا جان خود را در راه اسلام داد تا انسان را از گمراهی در بیاورد و کسانی که فریب دنیا را خورده بودند در برابر اباعبدالله الحسین (علیه السلام) ایستادند.

 

امام جمعه گرگان تاکید کرد: در هفته آینده سالروز تبعید حضرت امام(رحمه الله علیه) به فرانسه را پیشرو داریم و این تبعیدها باعث تحولات در حوزه های علمیه و جامعه شد، امام راحل وقتی به فرانسه تبعید شد انقلاب ایران جهانی شد و نگاه همه جهانیان به پاریس جلب شد.

 

آیت الله نورمفیدی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: نیروی انتظامی در جامعه بسیار حائز اهمیت است و آنچه که برعهده نیروی انتظامی است ایجاد نظم و امنیت است و امنیت از نیازهای ضروری و اولیه هر جامعه ای به شمار می رود.

 

وی گفت: جنگ بین آذربایجان و ارمنستان، رشته ای است که سر دراز دارد و برخی در فضای مجازی در تلاش هستند که نشان دهند ایران از جمهوری ارمنستان حمایت می کند و می خواهند با این اقدام ترک زبانان ایرانی را تحریک کنند و این اقدامات دروغ محض است و جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد که با جنگ این مشکل حل نمی شود و باید این کشورها با یکدیگر گفتگو کنند.

 

کد خبر 978603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha