بهره برداری از ۴۰ پروژه میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال ۱۴۰۰

صفایی با بیان اینکه ۴۰ پروژه میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسند، گفت: با بهره برداری از این پروژه ها ضمن ایجاد تحول، برای ۸۱۸ نفر اشتغال زایی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «مجید صفایی» ظهر امروز (۱۱ مهر ماه) به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج، اظهار کرد: هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی این هفته از ۶ مهر ماه آغاز می شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان ما استانی چهارفصل با طبیعتی خدادادی و چشمه سارها، قنات ها و غارها بوده که در جنوب کشور منحصر به فرد است.

 

وی یادآور شد: گردشگری سومین صنعت بزرگ جهان است که سود آوری، اشتغال زایی و نقش مهمی در دنیا دارد.

 

صفایی با اشاره به هفته گردشگری و جهانگردی، ادامه داد: در این هفته برنامه های متنوعی از جمله عطر افشانی گلزار شهدای شهر و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج را داشتیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال ۹ پروژه بزرگ به تصویب رسید که بالع بر ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار آنها بود، اظهار کرد: در بحث رودخانه ها و چشمه ها تاکنون مغفول بودیم که با تلاش های انجام شده، توانستیم سدهای متعدد از جمله سد «چم شیر» و سد «چیتاب» را که باعث رونق گردشگری می شوند را داشتیم.

 

وی با بیان اینکه ۴۰ پروژه میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسند، گفت: با بهره برداری از این پروژه ها ضمن ایجاد  تحول، برای ۸۱۸ نفر اشتغال زایی ایجاد می شود.

 

صفایی خاطرنشان کرد: پروژه های مهم «تله کابین یاسوج» و «پارک آبی» را داریم، ضمن اینکه کارهای بزرگی در استان انجام و تحولاتی در حوزه گردشگری ایجاد خواهد شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حوزه های صنایع دستی۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی داریم که ۷۷۰ اثر آن به ثبت رسیده، گفت: ۳۵ هزار هنرمند داریم که ۱۵ هزار نفز از آنها فعال هستند.

 

وی با اشاره به اینکه استان بر روی ریل گردشگری خواهد افتاد، گفت: موزه یاسوج منحصر به فرد ترین موزه جنوب کشور است که در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

کد خبر 978607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha