ضرورت مدیریت مستقل منابع نفت و گاز در استان ایلام

استاندار ایلام بر ضرورت مدیریت مستقل منابع نفت و گاز در استان ایلام تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام،  «قاسم سلیمانی دشتکی» در نشست مشترک رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و مسئولان وزارت نفت ضمن تشکر از خدمات ویژه وزارت نفت به خاطر سرمایه‌گذاری های هنگفتی که در این سال ها در استان انجام داده است، گفت: تقاضا داریم برای مدیریت بهتر این منابع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی مدیریت مستقل‌ نفت و گاز در استان ایلام شکل گیرد و این مهم ازخواسته ها و مطالبات مهم مردمی دراستان نیز هست.

 

وی افزود: از ۵۰ هزار میلیارد تومانی که ظرف سه سال گذشته در استان سرمایه‌گذاری شده است بیش از ۷۰ درصد آن متعلق به طرح ها و پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی است و ساماندهی این مهم ضرورت ایجاد دفتر نمایندگی نفت و گاز در استان را دو چندان کرده است.

 

استاندار ایلام تصریح کرد: از آن جمله می توان به سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان در میادین آبان و پایدار، پانصد و ۴۰ میلیارد تومان در پتروشیمی دهلران، ۶۰۰ میلیارد تومان در ان جی ال دهلران ، ۲ هزار میلیارد تومان در واحد P.P و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه لرزه نگاری آبدانان و ... اشاره کرد.

 

سلیمانی دشتکی در ادامه یکی از اولویت های مهم استان در حوزه سرمایه‌گذاری را در مجموعه صنایع پایین دستی پتروشیمی عنوان کرد و گفت: در این حوزه دو سه پروژه آماده کار داریم که یکی از آنها پروژه مهم صنایع پایین دستی pp است که در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار و در ۶ زون که هر زون ظرفیت پوشش کارخانه ۱۶ کارخانه را دارا می باشد.

 

بر اساس این گزارش بازدید از میادین نفت و گاز و پتروشیمی در استان و حضور در نشست با استاندار ایلام از مهم ترین برنامه های سفر اعضای کمیسیون انرژی به استان ایلام است.

کد خبر 978702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha