کاهش ۸۰ درصدی درآمد بقاع متبرکه سرایان همزمان با شیوع ویروس کرونا

وکیل زاده با بیان اینکه درآمد بقاع متبرکه سرایان همزمان با شیوع ویروس کرونا۸۰ درصد کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر برای ساماندهی امور بقاع متبرکه سرایان به سمت خیرین رفته ایم تا بتوانیم خسارت وارد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا را جبران کنیم.

«سعید وکیل زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک وقف جدید با عنوان بهار قرآنی به ارزش یکصد میلیون تومان در زمینه ترویج قرآن و تلاوت آن در شهرستان سرایان به ثبت رسیده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سرایان با بیان اینکه 435 موقوفه در این شهرستان وجود دارد، ادامه داد: با اعزام مبلغان به مناسبت های مختلف تلاش می کنیم تا وقف را به عنوان صدقه جاریه در بین مردم سرایان بیش از گذشته ترویج دهیم و با برکات و اهمیت آن آشنا کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری طی دومرحله بسته های غذایی و بهداشتی از محل درآمد موقوفات بین نیازمندان توزیع شده، بیان کرد: 260 بسته غذایی و یکصد بسته بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در شهرستان سرایان طی ماه محرم و ماه مبارک رمضان توزیع شده است.

 

وکیل زاده با توجه به اینکه 6 بقعه متبرکه در سرایان وجود دارد، گفت: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا درآمد این بقاع حدود 80 درصد کاهش پیدا کرده و باعث شده تا فعالیت های عمرانی این بقاع متبرکه تعطیل شود و برنامه های فرهنگی تحت شعاع قرار گیرد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سرایان در ادامه بیان کرد: سال گذشته 50 میلیون تومان از محل برداشت پسته و زعفران توسط خیرین به بقاع متبرکه سرایان کمک شده بود و در حال حاضر با توجه به اینکه فصل برداشت پسته و زعفران در سرایان نزدیک است برای ساماندهی امور بقاع متبرکه سرایان به سمت خیرین رفته ایم تا بتوانیم خسارت وارد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا را جبران کنیم.

 

وی در پایان با اشاره به بحث بخشیده شدن اجاره موقوفات آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: در شهرستان سرایان تنها یک موقوفه شامل اجرای این طرح شده است.

کد خبر 978746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha