عراق یکی از اولویت‌های اصلی صادارت محصولات صنعتی ایران است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان گفت: یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت نفوذ به بازار کشورهای همسایه است که عراق یکی از اولویت‌های اصلی ایران محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «اسید امیر امیری زاد» صبح امروز در نشست با فعالین اقتصادی شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان که با حضور رایزن اقتصادی ایران در عراق برگزار شد، عراق را یکی از بازارهای هدف صادرات ایران دانست و اظهار کرد: یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت نفوذ به بازار کشورهای همسایه است که عراق یکی از اولویت‌های اصلی ایران محسوب می‌شود.

 

وی عنوان کرد: در استان هرمزگان 28 ناحیه صنعتی مصوب دولتی و سه ناحیه صنعتی خصوصی وجود دارد که 23 ناحیه دولتی تا کنون به بهره‌برداری رسیده است.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان با ذکر این نکته که در تمام شهرستان‌های استان حداقل یک ناحیه صنعتی وجود دارد، تصریح کرد: می‌توان گفت در سراسر استان هرمزگان زیرساخت‌های ناحیه‌های صنعتی وجود دارد.

 

امیری زاد ابراز داشت: هزار و 130 قراداد واگذاری اراضی با صنعتگران منعقد شده است که تا کنون 475 واحد به بهره‌برداری رسیدند.

 

وی در تشریح صنایع فعال در شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان، تشریح کرد: صنایع غذایی یکی از صنایع موجود در شهرک‌های صنعتی است که با موضوعات مرتبط با خرما و فرآورده‌های خرمایی و شیلاتی فعالیت می‌کنند.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان ادامه داد: صنعت دیگری که در این شهرک‌ها فعالیت می‌کند، صنایع مربوط به صنعت ساختمان است که تولید مخازن پلی‌اتیلن را در دستور کار قرار دارند.

 

امیری زاد در پایان گفت: صنایع شیمیایی و پتروشیمی که صنایع پایین دستی نفت محسوب می‌شود از دیگر فعالان صنعتی در شهرک‌های صنعتی هرمزگان هستند.

کد خبر 978841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha