فعالیت رسانه بر پایه سواد، علم و تقوا سبب رشد فرهنگی جامعه است

ویسکرمی به اهمیت و نقش رسانه در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: فعالیت رسانه بر پایه سواد، علم و تقوا سبب رشد فرهنگی جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «مهرداد ویسکرمی»، شامگاه شنبه(12مهرماه) در دومین نشست شب نشینی با اصحاب رسانه اظهار داشت: بحث خبر و خبرگزاری و رسانه ها کارکرد مفیدی در جامعه می توانند داشته باشند، آنچه در فرهنگ دینی ما است رسانه برای رسانه نیست مهم این است که رسانه های ما بتوانند دردهای مردم را به مسئولین منعکس کنند و غفلت هایی که از سوی مسئولان اتفاق می افتد آگاه سازی کنند و رسانه اگر از سواد، علم و تقوای کافی برخوردار باشند در رشد فرهنگی جامعه نقش آفرینی باشند.

 

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه به عنوان سواد رسانه ای گفته می شود جزو کوچیکی از چیزی است که شخص رسانه ای باید آگاه باشند، اسیر آنچه در کارگاه های رسانه ای گفته نشوید چراکه مبتنی بر جامعه شناسی غرب است، سیره اهل بیت(ع) این است می جنگند تا مردم بفهمند و باید این راه را پیش گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: تربیت دینی و علوی این است که جامعه را رشد دهید نه از شرایط جامعه برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرد، باید به علم دین و فطرت الهی مسلط باشیم و آن زمان است که علم رسانه ای نیز تأثیرگذار است.

 

ویسکرمی با بیان اینکه رسانه ها از قضاوت های بر پایه عدم آگاهی دوری کنند، اظهار داشت: دیده شدن آفتی دیگر است که بر اساس فرهنگ غرب در جامعه حاکم شده است، از دیگر مواردی است که رسانه باید مورد توجه قرار دهد و به انعکاس درست مطالب بپردازد.

 

وی با اشاره به اثر کار رسانه ها اشاره کرد و بیان داشت: دقت در انعکاس واقعیت ها از دیگر ویژگی های مهم رسانه ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیروی از سیره و روش اهل بیت(ع) موجب موفقیت و رسیدن به اهداف است، حتی اگر علم بگوید اشتباه است.

 

کد خبر 979110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha