حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به پارک های علم و فناوری هرمزگان  شتاب می‌گیرد

مشاور عالی معاون علمی وفناوری رئیس جمهور گفت: نگاه و حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به پارک های علم و فناوری و استارتاپ ها پرشتاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «کامبیز مهدی زاده» در دیدار با استاندار هرمزگان بیان داشت: با توجه به نگاهی که دکتر ستاری معاون محترم رئیس جمهور همواره در حمایت از پارک‌های علم و فناوری، استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و شتابدهنده ها داشته  با حمایت ایشان مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای پارک علم و فناوری جهت راه اندازی برج هرمز و ۵۰ میلیارد ریال برای حمایت از پارک زیست فناوری خلیج فارس اختصاص یافته است.

 

مدیر طرح توسعه نوآوری ها و فناوری های حوزه معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  با اشاره به ظرفیت‌های معدنی و زمین شناسی در این استان به خصوص جزایر هرمز و قشم اظهار داشت انشالله با یاری خداوند متعال و با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و طرح توسعه نوآوری و فناوری های معدن و صنایع معدنی مستندی جهانی از جزایر قشم و هرمز  با توجه به تاکید مقام معظم رهبری تهیه و این جزایر را به مردم ایران و دنیا بیش از پیش معرفی خواهیم کرد.

 

مشاور عالی معاون علمی، فناوری رییس جمهور جزیره هرمز را بهشت زمین‌شناسی ایران دانست و گفت: تنوع خاک رنگی در این جزیره بسیار زیاد است و جزیره هرمز تنها جزیره ای است که کوه خوراکی در آن وجود دارد  و مردم بومی این جزیره از خاک آن برای تهیه نان، مربا و لوازم آرایشی استفاده می‌کنند .

 

دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به پتانسیل های منطقه از لحاظ اقتصادی و جاذبه های توریستی گردشگری بی‌نظیر خاطرنشان کرد:  در طی ۳ سال اخیر کارهای بزرگی هم در بحث درمان و پزشکی، گردشگری و به طور ویژه صنایع پتروشیمی رخ داده است که ما را در این شرایط تحریم های ظالمانه از واردات بنزین بی نیاز نموده است.

 

سید مجدالدین حسینی بخشدار هرمز هم با اشاره به حضور مشاور عالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیر طرح توسعه نوآوری ها و فناوری های حوزه معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جزیره هرمز گفت: با توجه به پتانسیل های  معدنی در جزیره هرمز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و طرح توسعه نوآوری و فناوری های صنایع معدنی آن را به بلفعل تبدیل کنیم.

 

بخشدار هرمز با اشاره به ظرفیت‌های ارزنده جزیره هرمز در حوزه زمین‌شناسی و معدن خاطر نشان کرد: ژئوتوریسم صحرایی و زیردریایی  و ژئوپارک از محورهایی است که با کمک ایده های نوآورانه جوانان می‌تواند به خلق ارزش افزوده و کارآفرینی منجر شود.

 

کد خبر 979147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha