۵۷ هزار گلستانی عضو صندوق بیمه عشایر و روستائیان هستند

پولادوند گفت: ۵۷ هزار گلستانی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «دانیال پولادوند» ظهر امروز(یکشنبه 13 مهر) در همایش گرامیداشت روز روستا و عشایر استان گلستان اظهار کرد: خدمات روستایی از توسعه شبکه آبرسانی، برق، گاز، جاده و غیره پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزایش یافته است.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان ادامه داد: یکی از موضوعاتی که از گذشته برای روستائیان مطرح بود بحث بیمه روستایی بود و در گذشته تنها یک صندوق تامین اجتماعی با رابطه کارگر و کارفرمایی وجود داشت و این مهم باعث مهاجرت روستائیان به شهر و معضلات حاشیه نشینی می شد.

 

پولادوند تصریح کرد: همچنین در صورتی که بخواهند روستائیان به صورت خویش فرمایی حق بیمه خود را پرداخت کنند هزینه به گونه ای خواهد بود که بسیاری از افراد توان پرداخت این حق بیمه را ندارند.

 

وی گفت: در راستای حمایت از قشر مولد و براساس اصل 22 قانون اساسی که دولت مکلف است همه اقشار جامعه را تحت پوشش بیمه قرار دهد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شکل گرفت.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان تاکید کرد: افراد در شهرهای زیر 25 هزار نفر، رانندگان، اعضای عضو نظام مهندسی، قالیبافان و افرادی که اشتغال آنها در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی است می توانند از مزایایی این صندوق بهره مند شوند.

 

پولادوند با بیان اینکه برخورداری از تابعیت جمهوری اسلامی و داشتن 18 تا 50 سال سن از جمله شرایطی است که برای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان در نظر گرفته شده است، یادآور شد: مبلغ پرداخت حق بیمه این صندوق از 70 هزار تومان آغاز می شود و دو برابر این مبلغ نیز از سوی دولت یارانه پرداخت می شود.

 

وی با بیان اینکه برای 250 هزار نفر هدفگذاری کردیم و تاکنون 57 هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو هزار و 500 خانوار مستمری بگیر در  استان گلستان از این صندوق مستمری دریافت می کنند.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان بیان کرد: همچنین با دستور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در کشور یک میلیون و 400 هزار نفر به صورت رایگان بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر می شوند.

 

کد خبر 979316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha