اخلاص مهمترین مولفه کاربردی دفاع مقدس در جامعه امروز است

امیر فولادی با بیان اینکه در دفاع مقدس تمام نیروها با خلوص نیت و بدون هیچ چشمداشتی در جبهه ها حضور داشتند گفت: اخلاص مهمترین مولفه کاربردی دفاع مقدس در جامعه امروز است.

امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد چهل سالگی دفاع مقدس گفت: کلمه چهل در آیین اسلامی کلمه مقدسی است. چهل سالگی نشانه و نمادی از پختگی است و همان گونه که پیامبر اکرم (ص) در چهل سالگی به بعثت رسیدند، سفارش شده  که اگر می خواهید کاری در وجود شما نهادینه شود، 40 شبانه روز آن را تکرار کنید.

 

رییس سازمان تربیت بدنی ارتش گفت: 40 عدد مقدسی در دین اسلام است و اکنون با گذشت چهل سال از شروع جنگ تحمیلی، در طی این مدت نسل اندر نسل تجربیات و خاطرات جنگ از گذشتگان به نسل های جدید رسیده و این پختگی و تجربه بسیار خوب و ارزشمند از دفاع مقدس برای ما به یادگار مانده است که امیدواریم بتوانیم روز به روز این تجربیات را بهتر از گذشته به نسل جدید منتقل کنیم.

 

 امیر فولادی با بیان اینکه تجربیات دفاع مقدس برای همیشه ماندگار است، اظهار کرد: اخلاص یکی از مهمترین مولفه های کاربردی دفاع مقدس در جامعه امروز است. در زمانی که جنگ بود، مردم، فرماندهان، مسئولان و همه و همه به صورت کاملا مخلصانه بدون هیچ چشمداشت و کسب اعتباری برای موقعیت شغلی خود در صف اول جبهه قرار داشتند و هیچ کس برای کسب موقعیت و جاه و مقام کاری نمی کرد.

 

 وی یادآور شد: تمام نیروها با نیت اخلاص و با تقدس در جبهه ها حضور می یافتند و خلوص نیت کاملی در جبهه ها حاکم بود. امیدواریم این خلوص نیت نیز امروز در وجود مردم و به خصوص در میان مسئولان باقی باشد تا بتوانیم ادامه دهنده خوبی برای راه شهدا باشیم.

 

رییس سازمان تربیت بدنی ارتش گفت: اخلاص یکی از مهمترین درس های چهل سالگی دفاع مقدس است که می تواند به عنوان درسی بزرگ در حل مشکلات امروز کشور به صورت کاربردی مورد بهره برداری قرار گرفته و سرلوحه همه ما در جامعه قرار یگیرد.

کد خبر 979330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha