مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در اولویت است

حق شناس به وجود ۱۰۰ هزار واحد ناایمن و غیرمقاوم روستایی اشاره کرد و گفت: باید به مقاوم سازی منازل روستایی که بسیار حائز اهمیت است توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز(یکشنبه 13 مهر) در همایش گرامیداشت روز روستا و عشایر استان گلستان اظهار کرد: طی چند سال اخیر در شدیدترین تحریم های ظالمانه غرب قرار داریم ولی با وجود تمامی محدودیت ها، پروژه های ارزنده ای در سطح روستاهای استان گلستان انجام شده است.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه تنها در بخش آب و فاضلاب بیش از 120 میلیارد تومان پروژه در روستاهای استان در دست اجرا است، افزود: بنا بود امسال 100 هزار میلیارد تومان بودجه کشور از فروش نفت باشد که از این میزان تنها پنج هزار میلیارد تومان محقق شده است.

 

حق شناس بیان کرد: مالیاتی که امسال شرکت ها و مودیان پرداخت می کنند از درآمدهای سال گذشته است و قطعاً با توجه به شیوع کرونا و کاهش درآمد فعالان اقتصادی در سال آینده درآمد مالیاتی کاهش پیدا می کند.

 

وی گفت: در شروع دولت تدبیر و امید در پارس جنوبی 280 میلیون متر مکعب گاز استخراج می کردیم و امروز به 700 میلیون متر مکعب رسیده است و این در حالی است که در طول هشت سال گذشته پنج سال آن در تحریم های ظالمانه غرب بودیم.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه در سال های گذشته پنج تا 6 میلیون تن گندم وارد کشور می شد و امروز به خودکفایی رسیدیم، گفت: یک هزار واحد مرغداری در استان گلستان داریم و در یک واحد مرغداری در گنبدکاووس سه میلیون قطعه تخم مرغ تولید می شود.

 

حق شناس بیان کرد: در 6 ماهه امسال کل صادرات غیرنفتی و واردات ما مجموعه به 30 میلیارد دلار رسیده است و این درحالی است که در سال 90 ماهانه 20 میلیارد تومان حجم تجارت کشور برآورد می شد.

 

وی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی به سر می بریم و بسیاری از افراد این شرایط سخت را درک نمی کنند و در این شرایط سخت ۵۰ سد در هشت سال گذشته ساخته شده است.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید پنج مرکز استان به راه آهن متصل شده است، افزود: با وجود محدودیت ها کارهای بزرگی انجام شده است ولی در نقدها باید واقعیت ها را ببینیم.

 

حق شناس به زلزله و سیل در شرق گلستان اشاره و بیان کرد: اگر خانه های روستایی مقاوم سازی شده بود امروز نیازی به ساخت بیش از یک هزار واحد خسارت دیده از سیل و زلزله نداشتیم.

 

وی با بیان اینکه 228 هزار واحد مسکونی روستایی داریم که حداقل 100 هزار واحد مسکونی نیاز به مقاوم سازی دارد، تأکید کرد: مشکل عمده ما در روستاها آب، برق و گاز نیز و عمده روستاهای گلستان از این امکانات بهره مند هستند و باید به مقاوم سازی که در روستاها بسیار حائز اهمیت است بپردازیم.

 

استاندار گلستان به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها تأکید کرد و گفت: اگر برای روستائیان اشتغال ایجاد نکنیم هزینه آن را باید برای حاشیه نشینی شهرها بپردازیم.

 

کد خبر 979337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha