گزارش جدید سازمان حقوق بشر از رنج مسلمانان روهینگیا در میانمار

سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش جدید خود از ادامه نقض حقوق بشر ضد مسلمانان روهینگیا در میانمار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد: مسلمانان روهینگیا از سال 2012 میلادی در «اردوگاه های بازداشت باز» در ایالت اراکان(راخین) به سر می برند.

 

در این بیانیه آمده است: بخش هایی از گزارش جدید این سازمان با عنوان «زندان باز بدون پایان: بازداشت دسته جمعی مسلمانان روهینگیا در ارکان میانمار» هفته آینده منتشر خواهد شد.

 

این سازمان اعلام کرد: نزدیک به 130 هزار مسلمان از روهینگیا از سال 2012 میلادی به دلیل حمله نیروهای ارتش میانمار برای پاکسازی نژادی در این اردوگاه ها به سر می برند.

 

دراین بیانیه آمده است: دولت میانمار شرایط بد و ظالمانه ای را برای پناهندگان روهینگیایی ایجاد کرده است که به معنای جنایت ضد بشریت و آزار و اذیت و محرومیت از آزادی به شمار می آید.

 

این سازمان حقوقی با استناد به گزارش خود اعلام کرد: بیش از 60 مصاحبه با مسلمانان روهینگیا و کامان و امدادگران انجام شده است که هفته آینده منتشر خواهد شد.

 

سازمان دیده بان حقوق بشر از دولت میانمار خواست تا همه محدودیت های ظالمانه ضد مسلمانان روهینگیا و کامان و اقلیت های دیگر را بردارد و به نظام آپارتاید ضد روهینگیا پایان دهد.

 

این سازمان با اشاره به اقدامات اخیر مقامات میانمار اعلام کرد: برنامه تعطیلی اردوگاه ها به نظر می رسد با هدف جدا سازی نژادی انجام شد، اما بازداشت مسلمانان روهینگیا مسئله دایمی است.

 

کد خبر 979466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha