کانون‌های مساجد محور اجرای طرح سه‌شنبه های تکریم

عسگری، گفت: به منظور تکریم و پاسداشت ایثار و ازخودگذشتگی خانواده معظم شهدا و ایثارگران طرح ملی سه شنبه های تکریم با هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و وزارت ارشاد و بنیاد شهید کرمانشاه برگزار می شود .

حجت‌الاسلام هادی عسگری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، گفت: در هماهنگی که بین کانون های هنری فرهنگی مساجد با وزارت ارشاد و بنیاد شهید به وجود آمده بنا شد در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی ، دینی و هنری به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم برگزار شود این یک رویداد جدید در مجموعه کانون فرهنگی مساجد محسوب می شود که نگاهی ویژه به خانواده معظم شهدا و ایثارگران داشتند که هم به منظور تکریم و پاسداشت ایثار  و  الگو سازی و معرفی الگوها در سطح جامعه در بین جوانان و نوجوانان و مومنان مسجد محله است. 

 

وی خاطرنشان کرد: این طرحی است که می‌تواند سبک زندگی شهدا و خانواده هایشان را که بر اساس لقمه حلال و تربیت و بر اساس آموزه های دینی و اسلامی که با غیرت ملی و بر اساس عزت نفس و اعتماد به نفس و با الگو گیری از شهدای کربلا شکل گرفته را نهادینه کند و آن را ترویج کند و تعمیق و تحفیظ ببخشد. 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به فرهنگ و ترویج طرح سه شنبه های تکریم،  افزود: حفظ این فرهنگ و ترویج وسعت دادن و تعمیق و عمق بخشیدن و محکم کردن پایه های دین فرهنگ ایرانی اسلامی با الگوگیری از سبک شهدا و ایثارگران و فرهنگ مقاومت و ایثار می‌تواند موجب برکات بسیاری در جامعه باشد. 

 

عسگری با تاکید بر نقش تربیت دینی در سلامت جامعه اسلامی تصریح کرد: قطعاً ما یک خلأ تربیتی در سطح جامعه داریم، آسیب های اجتماعی که در جامعه وجود دارد که با الگوگیری از شهدا  به شرطی که به طور جد پای کار باشیم و بتوانیم از این گنجینه ها بهره ببریم،بخشی از آنها برطرف خواهد شد. شهدا الگوهای بی‌بدیلی هستند که حجت را برای جامعه ما تمام کرده اند ،همه مردم ایران قدرت شناس و علاقمند به آنها هستند و ما نباید بگذاریم که دچار غفلت و فراموشی شده و این گنجینه های ارزشمند را از دست بدهیم.

 

وی در پایان با اشاره به اثرگذار بودن طرح ملی تکریم ، گفت: طرحی که با محوریت کانون فرهنگی هنری مساجد کلید خورده می تواند الگویی باشد برای سایر دستگاهها و نهادها و تشکل‌ها و سایر فعالان حوزه فرهنگ و هنر ,که آنها هم بتوانند هر کدام در جایگاه خود از این کار الگوبرداری کرده و باعث تحکیم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شوند .چراکه تکریم ایثار و خانواده شهدا و ایثارگران تکریم ارزش ها و ولی نعمت ها و حماسه آفرینان و عوامل اقتدار ایران اسلامی است.

کد خبر 979619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha