۲۰ هزار کارگر ساختمانی زیر چتر حمایتی تامین اجتماعی لرستان هستند

جهانی با اشاره به خدمت رسانی سازمان تامین اجتماعی به بیش از ۴۵ درصد جمعیت استان، گفت: بیش از ۲۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش تامین اجتماعی لرستان از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.

« علی جهانی» امروز(۱۴ مهر)در حاشیه نشست اعضای شواری اداری این سازمان، درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، اظهار داشت:  در راستای تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی مبنی بر استقرار عدالت اجتماعی و گسترش پوشش بیمه های اجتماعی برای کاهش فقر و افزایش سطح رفاه آحاد جامعه و توانمند سازی و صیانت از نیروهای مولد، تامین اجتماعی به رکنی اساسی در معادلات اقتصادی و اجتماعی کشور تبدیل شده است.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان لرستان افزود: سازمان تامین اجتماعی درسال های اخیر با تبعیت از سیاست­های ابلاغی نظام مبنی بر تقویت تولید ملی، همدل و همگام با عوامل تولید با برنامه ریزی و سیاستگذاری موثر و سازنده در جهت بهبود فضای کسب و کار و تقویت تولید واشتغال گام برداشته است.

 

وی ادامه داد: در ایران اسلامی سازمان تامین اجتماعی از جمله نهادهای مردمی است که مسئولیت عرضه خدمات اجتماعی به میلیونها نفر افراد تحت پوشش را به عهده دارد و اقدامات و ارزشمند و اثرگذار متولیان خدمات بیمه ای و درمانی سازمان در راستای جلب اعتماد و رضایتمندی ذینفعان و اقشار محروم و آسیب پذیر پایه ریزی شده است.

 

جهانی  همچنین با اشاره به خدمات ارزشمند سازمان تامین اجتماعی در قبال اقشار آسیب پذیر جامعه، اذعان داشت: بیش از ۲۰ هزار کارگر ساختمانی  بعنوان یک قشر محروم در قالب بیمه شدگان مشمول کمک دولت زیر چتر تامین اجتماعی قرار دارند.

 

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان با اشاره به رسالت خطیر سازمان مبنی  بر صیانت  از حقوق بیمه شدگان استان، گفت: تامین اجتماعی علیرغم توجه به مصالح و منافع کارفرمایان و تلاش برای حفظ تولید واشتغال پایدار همواره به صیانت از حقوق  کارگران و بیمه شدگان می اندیشد.

 

وی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی استان برای احراز  اشتغال کارگران در کارگاههای محل اشتغال، بیش از ۷۷ هزارفقره بازرسی از کارگاههای مشمول بازرسی در سال گذسته به عمل آورده است.

 

جهانی بیان کرد: بیش از ۲۲۰ هزار بیمه شده اصلی و ۷۵ هزار مستمری بگیر در استان زیر چتر حمایتی تامین اجتماعی قرار دارند که با احتساب عائله تحت تکفل آنان بالغ بر ۴۵ درصد جمعیت استان از خدمات بیمه ای و درمانی این سازمان بهره مند هستند.

 

وی با اشاره به اهمیت توسعه خدمات الکترونیکی در سازمان گفت: یکی از رویکردهای مهم تامین اجتماعی ایجاد و توسعه زیرساختهای خدمات الکترونیک و ترویج فرهنگ بهره گیری از خدمات غیر حضوری در بین شرکای اجتماعی سازمان است.

 

مدیر کل تامین اجتماعی لرستان اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس، بسیاری از خدمات و سازمان غیر حضوری شد که مهمترین آنها حذف فرایند تامین اعتبار دفترچه درمانی به صورت حضوری و ایجاد سامانه الکترونیکی برای دریافت استحقاق درمانی بیمه شدگان بود.

کد خبر 979723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha