فرسودگی شبکه توزیع ۲۷ درصد آب سربیشه را هدر می‌دهد

محمدی از هدر رفت ۲۷ درصدی آب در شهرستان سربیشه با توجه به فرسودگی شبکه های توزیع خبر داد.

«محمد محمدی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به وجود  246 آبادی در شهرستان سربیشه اظهار کرد: از این تعداد 124 روستا دارای دهیاری و شورا است.

 

فرماندار سربیشه با بیان اینکه از این تعداد روستا حدود 67 روستا به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می شود، افزود: از آن جا که 35 درصد کانون جمعیتی شهرستان را عشایر به خود اختصاص داده اند این اقدام با مساعدت اداره امور عشایری و آب و فاضلاب انجام می شود.

 

وی در خصوص میزان آب حمل شده برای روستاهای سربیشه، گفت: به طور میانگین برای 67 روستای فاقد آب شرب بهداشتی، 200 سرویس با حجم حدود 2 هزارو 500 متر مکعب آب در ماه حمل می شود.

 

محمدی تاکید کرد: آب به صورت دوره ای و بر اساس نیاز روستاها تامین می شود و در این زمینه مشکلی برای تامین و حمل آب در شهرستان وجود ندارد.

 

وی از هدر رفت ۲۷ درصدی آب در شهرستان سربیشه  با توجه به فرسودگی شبکه های توزیع خبر داد و گفت: هفت پروژه آبرسانی در  شهرستان سربیشه شامل آبرسانی خوشاب، درویش آباد و... آغاز شده است و هر ساله حدود 9 میلیارد تومان برای اجرای پروژه های آبرسانی سربیشه هزینه می شود.

 

به گفته وی این پروژه ها به صورت مجتمع های آبرسانی بوده که با اتمام و تکمیل آن دغدغه شهروندان سربیشه برای داشتن آب شرب بهداشتی ثابت و ماندگار، مرتفع می شود.

 

فرماندار سربیشه  ابراز امیدواری کرد: با مساعدت های استانداری و پیگیری های انجام شده پروژه های آبرسانی سربیشه تا آینده نزدیک تکمیل و به بهره برداری برسد.

  

کد خبر 979738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha