متولیان موکب‌های اربعین کمک‌های خود را سمت توزیع اقلام بهداشتی سوق دهند

محمدابراهیم زارعی گفت: از متولیان موکب‌های اربعین حسینی درخواست می‌شود کمک‌های خود را به سمت تهیه و توزیع اقلام بهداشتی سوق دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، محمدابراهیم زارعی رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان کردستان روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش این بیماری در استان کردستان نباید هیچگونه مراسم و تجمعی در استان برگزار شود و از ظرفیت‌های مردمی از جمله سمن‌ها و تشکل‌های مردمی برای آگاه‌سازی مردم در راستای مقابله با کرونا استفاده شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبات ستاد  استانی کرونا نمازهای جمعه و جماعات تا دو هفته تعطیل خواهد بود اما امامان جمعه از تریبون‌ها برای آگاه کردن مردم و تشویق آنها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهره ببرند.

 

 

وی تصریح کرد: همچنین درب آرامستان‌ها نیز تا دوهفته بسته استا و هیچ مراجعه‌کننده‌ای اجازه ورود ندارد و دفن اموات نیز با حضور تعدادی محدود از بستگان درجه یک متوفی امکانپذیر خواهد بود.

 

 

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان کردستان از رسانه‌ها خواست برای آگاه کردن مردم و همچنین انتشار آمار درست از وضعیت کرونای استان از طریق علوم پزشکی اقدام کنند و فعالان فضای مجازی نیز از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مردم را نسبت به شیوع این ویروس و افزایش رو به رشد آن در استان آگاه نمایند.

 

 

زارعی همچنین بر تقویت روحی کادر بهداشتی و درمانی استان تاکید کرد و گفت: کادر درمانی در هفت ماه گذشته در شرایط سخت اقدام به خدمات رسانی به مردم کرده‌اند و اکنون در وضعیت نامناسب روحی و روانی قرار دارند بنابراین باید ضمن دادن روحیه به این افراد زحمتکش، از مردم نیز بخواهیم با رعایت پروتکل بهداشتی و زدن ماسک در کمتر شدن تعداد بیماران به کادر درمانی کمک کنند.

 

 

وی در پایان از مردم درخواست کرد با رعایت پرتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی تردد کنند.

 

 

کد خبر 979751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha