انتقاد ترکیه از طرح لایحه ضد اسلامی در فرانسه

وزارت امور خارجه ترکیه اظهارات «امانوئل ماکرون»،رئیس جمهوری فرانسه در مورد «تجزیه طلبی اسلامی» و ارایه پیش نویس لایحه ضد اسلامی از سوی وی را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «دیلی صباح»،وزارت امور خارجه ترکیه اظهارات «امانوئل ماکرون»،رئیس جمهوری فرانسه در مورد «تجزیه طلبی اسلامی» و ارایه پیش نویس لایحه ضد اسلامی از سوی وی را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

 

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: هیچ کس حق ندارد دین ما که معناش صلح است را با ایده های منحرف کننده هدف قرار دهد.

 

این بیانیه همچنین تاکید دارد که لایحه پیشنهاد شده می تواند به جای حل مشکلات فرانسه نتایج فاجعه باری را به وجود بیاورد.

 

وزارت امور خارجه ترکیه همچنین تصریح کرده است که دولت ها حق تصمیم گیری در مورد خدمات مذهبی پیروان ادیان مختلف را ندارند.

 

این وزارتخانه افزود: طرز تفکری که پشت این لایحه وجود دارد نتیجه قرائت نادرست از واقعیت های جامعه شناختی و تاریخی ، تحریک بیشتر بیگانه هراسی ، نژادپرستی ، تبعیض و نفرت ضد مسلمان است.

 

در این بیانیه پیشنهاد شده است که دولت فرانسه به جای آنكه به مردم و مسائل دینی فقط از دیدگاه امنیتی نگاه كند باید رویکرد سازنده تری را در پیش بگیرد كه نیازهای اجتماعی ، دینی و اخلاقی فرانسوی ها را برآورده کند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: ما فرآیند مربوط به این لایحه را از نزدیک دنبال خواهیم کرد و ایرادهایی که در آن وجود دارد را به دولت فرانسه ارائه خواهیم داد.

کد خبر 979778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha