درخشش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کردستان در مسابقات کشوری

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از درخشش دانش‌آموزان استان در مسابقات کشوری فرهنگی و هنری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خبر داد.

خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان با اعلام این خبر گفت: در پانزدهمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان پسر و دختر با نیازهای ویژه کشور که  به میزبانی استان مازندران و به صورت مجازی برگزار شد، دانش‌آموزان نیاز ویژه ذهنی استان مقام دوم کشوری را کسب کردند.

 

 

رنجبر گفت: در بخش دختران و در رشته نقاشی همگانی این مسابقات دانش آموزان متوسطه پیش حرفه‌ای بهاران سنندج موفق به کسب مقام دوم کشوری شدند.

 

 

وی افزود: دلنیا خسروی کردستانی، نسا یوسفی، سنا کلهر، سروه قانعی، دلنیا امینی، پگاه امینی، حدیث کامرانی، کوثر زندی، تینا احمدی وآنیتا حسینی دانش‌آموزان توانمند در کسب این مقام بودند.

 

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: این مسابقات در رشته های هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی، نمایشنامه خوانی، هنرهای دستی وتجسمی، نقاشی همگانی، هنرهای ادبی، تکخوانی وتکنوازی  در شهر ستان ساری برگزارشد.

 

 

رنجبر با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی هنری در حفظ و تقویت سلامت روانی، ارتقای سطح مهارت‌های زندگی و پیشگیری از عوارض ناشی از معلولیت یادآور شد:  دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از استعدادها و توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباوری شکوفا خواهد شد.

 

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان  با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش در جامعه اساس پیشرفت و حافظ ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی است، گفت: شناخت، پرورش و هدایت توانمندی‌ها، تقویت انگیزه دانش‌آموزان و مسئولیت‌پذیری از اهداف برگزاری این مسابقات است .

 

 

وی افزود:  با تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه صرفنظر از محدودیت آنها می‌توان توانمندی‌ها وظرفیت‌های ارزشمند در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را در آنان به شکوفایی رساند .

کد خبر 979884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha