کانون های فرهنگی و هنری مساجد پیشگام در عرصه کارآفرینی

خود آموز با اشاره به فعالیت های کارآفرینی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: حرکت کانون هاي مساجد به سمت اشتغال و کار آفريني در سال جهش توليد حرکتي رو به جلو است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(۱۴ مهر) در در آئین رونمایی آغاز بافت فرش دست بافت کانون فرهنگی و هنری روستای گچ کوبان از توابع شهرستان بدره  به منظور  اهدا به حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع)، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد پایگاه های مهم فرهنگی در جوار مساجد برای جذب جوانان به فعالیت های دینی و فرهنگی هستند.

 

« عمران خودآموز» با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مأموریت بسیار خطیر و رسالتی بزرگ در حوزه فرهنگی و هنری بر عهده‌ دارند، گفت: گستردگی شبکه کانون‌های مساجد در مناطق روستایی، حاشیه‌ای و دوردست مسئولیت فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد را مضاعف می‌کند و این کانون ها با کارکرد های متنوع می‌توانند در عرصه مختلف در جامعه نقش آفرین باشند.

 

وی  بیان کرد: در سالی که به نام جهش تولید مزین است باید فرهنگ تولید محوری و کارآفرینی باهمت کانون‌های مساجد در زمینه جهش تولید فرهنگ‌سازی شود و کانون‌های مساجد می‌توانند نقش بسیار مهمی در زمینه فرهنگ‌سازی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی داشته باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام  با اشاره به حضور اعضای کانون های فرهنگی و هنری روستای گچ کوبان در کارگاه فرش بافی، تولید فرش و اهدای آن به حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیان کرد: امروز خوشبختانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم  رهبری  به سمت تولید و کارآفرینی در کنار سایر برنامه ها و فعالیت های فرهنگی هنری حرکت می کنند و در این عرصه پیشگام هستند.

 

خودآموز با تاکید بر اینکه این فعالیت ها علاوه بر ایجاد اشتغال و  کارآفرینی موجب تشویق جوانان و نوجوانان به حضور در مساجد و رونق برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و مذهبی می شود، گفت: اقدام اعضای کانون فرهنگی و هنری روستای گچ کوبان در زمینه بافت فرش و اهدای آن به حرم مطهر علمدار کربلا، اقدامی ارزشمند و حرکت تاثیرگذار فرهنگی است.

 

وی بیان کرد: حضور بانوان عضو کانون های فرهنگی و هنری در کارگاه فرش بافی اقدامی ارزنده در راستای ایجاد کارآفرینی و اشتغال است و نشان می دهد که برنامه های فرهنگی و مذهبی در کنار فعالیت های تولیدی و کارآفرینی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حد توان از فعالیت های کارآفرینی کانون های مساجد حمایت خواهد کرد.

 

 

کد خبر 979929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha