۹ هزار مسکن روستایی در خراسان شمالی مقاوم سازی شده است

استاندار خراسان شمالی گفت: تعداد ۹ هزار مسکن روستایی در خراسان شمالی مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مانه و سملقان؛ "محمد علی شجاعی" عصر امروز دوشنبه (۱۴ مهرماه) در حاشیه افتتاح متمرکز پروژه های مسکن مددجویان کمیته امداد در روستای عزیز آباد مانه و سملقان که با حضور رییس کمیته امداد کشور برگزار شد، اظهار داشت: ۴۴ درصد جمعیت خراسان شمالی را روستاییان تشکیل داده‌اند که توسعه استان از روستا و عشایر شروع می شود.

 

 

استاندار خراسان شمالی با اشاره به روز روستا و عشایر اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح بیش از ۶ هزار واحد مسکونی روستایی در کل کشور بودیم که یک چهارم این مسکن در استان خراسان شمالی ساخته شده است.

 


وی افزود: تاکنون ۱۰ هزار واحد مسکونی در طرح های مختلف در استان شروع شده است که ۹ هزار آن به بهره‌برداری رسیده و هزار مسکن در دست اجرا است.

 


استاندار خراسان شمالی گفت: ۶۶ روستا با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات ملی و دهیاری ها در بخش رانش طرح های هادی بازسازی شده و به سر انجام رسیده است.

 


وی افزود: ۱۲۵ کیلومتر معابر روستایی هم تاکنون در استان خراسان شمالی آسفالت شده است.

 


شجاعی همچنین در خصوص طرح اشتغالزایی در استان خراسان شمالی گفت: ۷۰۲ طرح اشتغالزایی از سوی دهیاری ها به تهران ارسال شده که تاکنون ۵۲ درصد آن به انجام رسیده است.

 


وی در خصوص نفوذ بیمه روستایی و عشایری هم گفت: استان خراسان شمالی در این رابطه رتبه چهارم کشور را دارد.

 

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی هم گفت: امسال تعداد ۳۱ هزار بسته غذایی، ۵۴۰ پرس غذای گرم، ۲۶هزار بسته غذایی در ماه محرم و ۱۳ هزار بسته لوازم التحریر در استان خراسان شمالی بین نیازمندان توزیع شده است.

 

 

"مجید الهی راد" بیان کرد: طبق مصوبه قبلی تعداد ۵ هزار مسکن و سه هزار نیروگاه خورشیدی برای نیازمندان را در دستور کار داریم.

 


 الهی راد افزود: امسال تعداد ۳۲۵ واحد مسکونی با ارزش ۴.۵ میلیارد تومان ساخته و احداث شده است.

 


وی بیان کرد: تعداد ۱۱۲هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند و  برای ۱۸۰ بیمار صعب العلاج و ۳۲۳ بیمار زمین‌گیر خدمات ارائه شده است.

 


وی اظهار داشت: پرداخت کمک هزینه جهیزیه، حمایت از اقشار آسیب پذیر، اشتغال و خودکفایی،خدمات بهداشت و درمانی از جمله خدماتی است که کمیته امداد ارائه می‌شود.

 

 

 

کد خبر 979976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha