خواندن زیارت اربعین در خانه مصداق دیگری از حبّ الحسین یجمعنا است

مقدم با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر در خانه ماندن و زیارت اربعین خواندن گفت: پویش در خانه ماندن و زیارت اربعین خواندن با هدف عرض ارادت به امام حسین(ع) اجرا می شود.

« ناصر مقدم» در خصوص اجرای طرح پویش قرائت زیارت اربعین در خانه در سال جاری که با توجه به شرائط شیوع بیماری کرونا انجام می شود به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: حماسه عظیم راهپیمایی اربعین حسینی هر ساله با هدف عرض ارادت به قیام عاشورا با حضور خیل کثیر عاشقان آن حضرت انجام می شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: یکی از مصادیق حقیقی و عینی راهپیمایی اربعین « حب الحسین(ع) و یجمعنا» بود که ذیل این باور مردم از سراسر دنیا در این راهپیمایی آئینی حضور به هم می رساندند.

وی افزود: متناسب با شیوع بیماری کرونا بسیاری از عاشقان و شیفتگان آن حضرت که عرض ارادت خود را در قالب برپایی موکب های راهپیمای و ... نشان می دادند بنابر تصمیم ستاد ملی کرونا از حضور در این راهپیمایی خودداری کردند.

وی با اشاره به اشارت رهبرمعظم انقلاب در خصوص در خانه ماندن و خواندن زیارت اربعین عنوان کرد: همانطور که رهبرمعظم انقلاب نیز اشارت داشتند تمام شیفتگان و علاقمندان به امام حسین(ع) در اربعین سال جاری برای عرض ارادت به ساحت ملکوتی سید و سالار شهیدان دشت کربلا در خانه زیارت اربعین را می خوانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ادامه داد: پذیرفتن این ملاحظات با هدف مقابله با شیوع بیماری کرونا است که هر یک از شیفتگان امام حسین(ع) این امر را بر خود واجب می دادند و نسبت به آن متعهد هستند.

مقدم افزود: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز نیز در جریان این پویش با توجه به ظرفیت بالای نیروی انسانی اهتمام ویژه ای از خود نشان می دهند. 

 

کد خبر 979984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha