بهره‌مندی ۸۶۱ نفر در حوزه آسیب های اجتماعی از خدمات آموزشی و مهارتی اداره کل فنی و حرفه ای فارس

کوشکی گفت: در موضوع آسیب های اجتماعی تاسیس اولین مرکز آموزشی و مهارتی در زندان «عادل آباد» در فارس انجام شد و ۸۶۱ نفر در حوزه آسیب های اجتماعی از خدمات آموزشی فنی حرفه ای بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حشمت کوشکی» امروز (دوشنبه ۱۴ مهر) در جلسه شورای مهارت استان فارس گفت: بیکاری یکی از چالش های موجود در جامعه امروز است که ریشه در تمام معضلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی جامعه دارد و یکی از بهترین راه هایی که می تواند در مسیر رفع معضل بیکاری گام برداشت توجه به آموزش های مهارتی است.

مدیر کل فنی حرفه ای استان فارس اظهار داشت: در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس طی ۶ ماهه گذشته توانستیم بالغ بر پنج میلیون و ۴۵۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه کنیم و این در حالیست که با شیوع بیماری کرونا نیز توانستیم در بخش آموزش خصوصی ۲ میلیون و ۶۰۰ نفر در ساعت آموزش دهیم و علاوه بر این آموزش ها تعاملات بسیار خوبی با سازمان ها و ادارات در حوزه ارائه آموزش ها داشتیم.

وی تصریح کرد: در سیستم آموزش فنی و حرفه ای فارس ۵۰ مرکز دولتی و ۷۵۰ آموزشگاه آزاد فنی حرفه ای وجود دارد که آموزش ها در دانشگاه ها، کمپ ها، پادگان ها و زندان ها، صنوف و عشایر و... اشاعه می شود.

وی اظهار داشت: در موضوع آسیب های اجتماعی تاسیس اولین مرکز در زندان عادل آباد در فارس انجام شد و ارائه آموزش های مهارتی مستمر در کمپ های ترک اعتیاد ماده ۱۵ و ۱۶ صورت گرفته است و تعداد ۸۶۱ نفر در حوزه آسیب های اجتماعی از خدمات آموزشی فنی حرفه ای بهره مند شدند.

کوشکی با اشاره به اینکه استان فارس در حوزه صنایع و صنوف یکی از استان هایی است که در کشور بی نظیر است، گفت: ۲۲ مجوز تاسیس کارگاهی در حوزه صنایع بزرگ و اتاق اصناف در استان داشته ایم و همچنین ۴۲ تفاهم نامه همکاری در سطح استان منعقد شده است.

مدیر کل فنی و حرفه ای فارس اضافه کرد: در حوزه روستایی و عشایری، آموزش های مهارتی در ۲۶۳ نقطه روستایی و عشایری فارس ارائه شده است و انعقاد تفاهم نامه پنج جانبه با سازمان جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و مرکز تحقیقات و کشاورزی استان در خصوص کشاورز های نوین از دیگر اقداماتی است که توسط سازمان انجام شده است.

کوشکی گفت:  در موضوع آسیب های اجتماعی تاسیس اولین مرکز آموزشی و مهارتی در زندان «عادل آباد» در فارس انجام شد و ۸۶۱ نفر در حوزه آسیب های اجتماعی از خدمات آموزشی فنی حرفه ای بهره مند شدند.
 

کد خبر 979993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha