هیچ یک از پروژه‌های بازسازی مناطق زلزله‌زده سراب و میانه تعطیل نشده است

باباپور گفت: در اوج شیوع بیماری کرونا از سال گذشته تاکنون کار هیچ ستاد بازسازی در مناطق زلزله زده استان تعطیل نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «حافظ باباپور» امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه های در دست اجرای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان سراب اظهار داشت: امسال همزمان با روز روستا تصمیم گرفتیم تا با حضور در مناطق زلزله‌زده از نزدیک گزارش آخرین وضعیت را به رسانه های استان ارائه کنیم. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه شیوه کار بنیاد مسکن مورد تائید اکثر کارگزارها است، خاطرنشان کرد: کارهای بنیاد مسکن منجر به بسیج همگانی می‌شود و ستادهای جهادی را ایجاد می‌کند. 

وی با بیان این‌که در اوج شیوع بیماری کرونا از سال گذشته تاکنون کار هیچ ستاد بازسازی در مناطق زلزله زده استان تعطیل نشده است، گفت: با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد و عدم ایجاد حاشیه تا به امروز موفق عمل شده است.

باباپور خاطرنشان کرد: بازسازی در میانه و سراب یک شیوه نوین بازسازی بود، به عبارتی مدیریت سریع و صحیح، اعطای وام‌های بلاعوض بعد از چند روز از زلزله منجر شد تا همه موضوعات به خوبی پیش رود. 

وی با بیان اینکه کل واحد تعمیری سه هزار و ۵۰۰ واحد بود که پرونده آن در بهمن ماه سال گذشته بسته شد، افزود: سه هزار واحد نیز تاکنون بازسازی شده است که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. 

باباپور با بیان این‌که یک هزار و ۲۰۷ واحد تحویل داده شده است، گفت: افزایش قیمت تمام از جمله در مصالح ساختمانی و تداخل بازسازی با زمان فصل کاری کشاورزی دلایلی از مشکلات پیش آمده در بازسازی مناطق زلزله‌زده بود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ابراز داشت: ۱۳۵۱ جلد سند صادر شده است و ۴ هزار و ۹۰۰ طرح ویژه روستای آماده شده است که سر جمع ۵۶ میلیارد تومان پروژه به مناسبت روز روستا افتتاح خواهد شد. 

کد خبر 980008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha