۴ وقف جدید در سربیشه ثبت شد

حجت الاسلام رحیمی از ثبت چهار وقف جدید از ابتدای امسال در سربیشه خبر داد و گفت: ارزش این موقوفات ۴۵۰ میلیون تومان است.

حجت الاسلام«حسین رحیمی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند تعداد موقوفات سربیشه را 885 مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 217 موقوفه انتفاعی و 668 موقوفه منفعتی است.

 

مدیر اوقاف و امور خیریه سربیشه با اشاره به ثبت چهار موقوفه جدید از ابتدای امسال اظهار کرد: «شکر الله حسینی» یک خاویه آب به همراه اراضی در شهر درح و کشمان سرزه درح به همراه چهار خاویه آب از قناتین درح را وقف امورات مسجد جامع درح کرد.

 

حجت الاسلام رحیمی ارزش این موقوفه را 75 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این واقف همچنین یک قطعه باغ مشجر به درخت را هم به مساحت هزار و 80 متر به همراه 6 خاویه آب از قنات درح به ارزش 100 میلیون تومان را برای مخارج مسجد جامع درح وقف کرد.

 

وی بیان کرد: «سلطان محمدیان» نیز 30 فنجان آب و اراضی و اشجار از قنات روستای عباس آباد لانو را به ارزش 50 میلیون تومان برای اطعام و پذیرایی عزاداران امام حسین(ع) در دهه اول محرم وقف کرده است.

 

به گفته مدیر اوقاف و امور خیریه سربیشه از ابتدای امسال «محمد صالحی» نیز مقدار 10 خاویه آب و اراضی از قنات مرغزار روستای ازبک بخش درح را به ارزش 40 میلیون تومان وقف بر مخارج عزاداری امام حسین (ع) در روستای ازبک کرد.

 

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به شیوع بیماری کرونا، یادآور شد: با توجه به این مشکل امسال از عواید موقوفات 250 سبد غذایی به ارزش بیش از 62 میلیون تومان در دهه اول محرم تامین و بر اساس نیت واقفان در اختیار افراد بی بضاعت مناطق دارای موقوفات قرار گرفت.

 

به گفته وی 2 هزار پُرس غذای گرم نیز از محل عواید موقوفات با رعایت پروتکل های بهداشتی تامین و در روستاهای مدنظر  بر اساس نیت واقفان توزیع شد.

 

وی ارزش هر پرس غذای گرم را 12 هزار تومان اعلام کرد و گفت: در مجموع 24 میلیون تومان از عواید موقوفات عزاداری امام حسین(ع) امسال در دهه اول محرم بر اساس نیت واقف در روستاهای مدنظر توزیع شد.

 

وی در پایان یادآور شد: سال گذشته در شهرستان، 15 مورد وقف جدید به ثبت رسید در حالی که امسال با توجه مشکلات اقتصادی مردم و شیوع بیماری کرونا با گذشت هفت ماه از سال تعداد موقوفات کمتری به ثبت رسیده است.

 

 

کد خبر 980098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha