با قرائت زیارت اربعین ارادت خود به امام حسین را نشان دهیم

حجت السلام موحد با بیان اینکه اربعین یکی از مهمترین اجتماعات بزرگ مسلمانان در جهان است، گفت: عشق و ارادت به اهل بیت صرفا زیارت نیست و ما می توانیم با حفظ پروتکل ها و با قرائت زیارت اربعین ارادت خود به امام حسین و اهل بیت را نشان دهیم.

حجت الاسلام سید محمد موحد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مراسم اربعین امسال گفت: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری در مراسم اربعین امسال عزاداری ها باید طبق پروتکل های بهداشتی رعایت شود و از تجمعات و راهپیمایی در این روز خودداری شود و با قرائت زیارت اربعین مسلمین ارادت خود به اهل بیت و امام حسین را نشان دهند.

 

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اربعین یکی از مهمترین اجتماعات بزرگ مسلمانان در جهان است. این اجتماع بزرگ باعث وحدت بین مسلمین و شیعیان می شود و تفرقه را از جامعه آنها دور می کند اما امسال با توجه به بیماری منحوس کرونا رفتن زائران به کشور عراق و عتبات عالیات ممنوع شده است و بهتر است عاشقان امام حسین نیز به این دستورالعمل ها توجه داشته باشند و از رفتن به سمت مرزهای کشور عراق خودداری کنند.

 

وی ادامه داد: ما می توانیم ارادت و عشق خود به اهل بیت را با قرائت زیارت اربعین در منزل و در اجتماعات کوچک و با حفظ پروتکل های بهداشتی انجام دهیم چرا که ارادت به اهل بیت صرفا بحث زیارت نیست.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر ستاد ملی مقابله با کرونا، مقام معظم رهبری، رییس جمهور و تمامی مسئولان بر این امر تاکید دارند که با توجه به شرایط پیش آمده جایز نیست که مراسم پیاده روی امسال برگزار شود. مسئولان عراقی نیز در این رابطه توصیه و تاکیداتی داشته اند که باید به آنها توجه شود.

 

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه سریع تر با رعایت پروتکل های بهداشتی و مراقبت های ویژه از شر این بیماری خلاص شویم و یک بار دیگر شاهد برگزاری مراسم های مذهبی و عزاداری ها طبق سال های گذشته باشیم.

کد خبر 980137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha