اعلام موضع کویت در قبال حمایت از آرمان فلسطین

شیخ نواف آل احمد الجابر الصباح ، بار دیگر بر حمایت این کشور از ملت فلسطین و مبارزه آنها برای آزادی سرزمین های اشغال شده توسط رژیم اسرائیل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، امیر جدید کویت ، شیخ نواف آل احمد الجابر الصباح ، بار دیگر بر حمایت این کشور از ملت فلسطین و مبارزه آنها برای آزادی سرزمین های اشغال شده توسط رژیم اسرائیل تاکید کرد.

 

شیخ نواف روز یکشنبه در دیدار با نخست وزیر فلسطین محمد شطیه گفت که کویت به پیروی از امیر فقید شیخ صباح آل احمد الجابر الصباح ادامه خواهد داد و از فلسطین و مردم آن حمایت قاطع خواهد کرد.

 

شطیه و دیگر مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه برای تسلیت درگذشت شیخ صباح وارد کویت شدند.

 

شیخ نواف در اول اکتبر در یک مکالمه تلفنی با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین حماس ، اسماعیل هنیه ، تاکید کرد که این کشور سیاست های خود در قبال فلسطینیان را تغییر نخواهد داد و به آرمان فلسطین پایبند خواهد ماند.

 

در همین حال ، یک فعال 39 ساله کویتی یک بنای یادبود مرمر با نقشه فلسطین را در مقابل خانه خانوادگی خود در منطقه مسکونی صباح الناصر در استان فاروانیه این کشور نصب کرده است.

 

محمد عوض الوسمی به خبرگزاری عرب زبان صفا فلسطین گفت که این اقدام صریحاً رد تلاش تعدادی از کشورهای عربی برای برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم تل آویو بود.

 

ماه گذشته ، تعدادی از احزاب سیاسی کویت ادعای دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه پادشاهی خلیج فارس ممکن است به زودی روابط خود را با اسرائیل عادی کند ، پس از امضای امارات متحده عربی و بحرین با عقد توافق نامه های عادی سازی با رژیم تل آویو در کاخ سفید ، محکوم کردند.

 

احزاب سیاسی کویت در بیانیه ای مشترک از دولت این کشور خواستند در مقابل ادعای آمریکا بیانیه صریح صادر کند.

احزاب کویت گفتند: این کشور خون شهدا ، رنج های مادران ، كودكان ، زندانیان و مجروحان و فداكاری های نسل ها را در طول دهه های ظلم و تجاوز صهیونیست ها به فلسطین و القدس الشریف فراموش نخواهد كرد.

 

نظرسنجی یک اندیشکده آمریکایی به نام موسسه واشنگتن برای خاور نزدیک نشان می دهد که 85 درصد مردم کویت با عادی سازی روابط با اسرائیل مخالف هستند.

کد خبر 980167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha