فضای مجازی بستری مناسب برای جریان‌سازی کانون‌های مساجد/ لزوم تدوین برنامه‌ای منسجم برای حضور کانون‌ها در شبکه‌های اجتماعی

با شیوع ویروس کرونا فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد به سمت فضای مجازی رفته است و از این رو تدوین برنامه ای منسجم به منظور بهره گیری مناسب از این فضا بیش از پیش به چشم می خورد.

خبرگزاری شبستان_کرمانشاه: کانون های فرهنگی هنری مساجد با هدف ذاتی فعالیت در عرصه فرهنگ شکل گرفته اند و با حضور موثر و پرشور جوانان مسجدی در کانون ها شاهد ارتقای کمی و کیفی آنها هستیم.


وجود مراکزی فرهنگی آن هم در بطن مسجد موجب جریان سازی در عرصه فرهنگ شده و با توجه به انسجام فعالیت ها و رویکرد مسحد محوری کانون های فرهنگی، هنری مساجد شاهد شکوفایی بیش از پیش کانون های مساجد هستیم.


شیوع ویروس کرونا موجب شد بسیاری از فعالیت ها تحت تاثیر قرار گیرد و با رویکردی متفاوت عرضه شود.


کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز از این قاعده مستثنی نبودند و با توجه به ماهیت اجتماع محوری فعالیت ها از ظرفیت و بستر فضای مجازی برای ادامه فعالیت های فرهنگی بهره گرفتند که با استقبال اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مواجه شده و حتی در برخی موارد موجب افزایش جذب به کانون ها نیز شده است چرا که بعضی افراد به دلیل مشغله کاری امکان حضور فیزیکی در کانون را نداشتند و از این رو فضای مجازی این امکان را فراهم کرده است.
با توجه به دامنه وسیع فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد و وجود این مراکز مهم فرهنگی در دوردست ترین روستاها و حتی مناطق عشایری ضرورت فراهم شدن زیرساخت ها و بستر مناسب برای بهره گیری از فضای مجازی بیش از پیش اهمیت می یابد.


شاید با اختصاص اینترنت رایگان به اعضای کانون های فرهنگی مساجد مانند فرهنگیان و دانشجویان یکی از اقدامات مهم در این زمینه باشد.

 

*فضای مجازی بستری مناسب برای جریان سازی کانون های فرهنگی است

 

نصرالله شفیعی کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با فلسفه اصلی جذب جوانان به مسجد شکل گرفته است چرا که جوانان مهمترین و بزرگترین سرمایه برای کشور هستند.


وی افزود: کانون های فرهنگی برنامه های متنوعی دارند و یکی از راهکارها برای جذب جوانان اجرای همین برنامه ها است.


این کارشناس مسائل فرهنگی با تصریح اینکه اثرگذاری و جریان سازی فرهنگی از ماموریت های مهم کانون های فرهنگی است، بیان داشت: زمانی این مهم تحقق می یابد که کانون ها با برنامه پیش بروند.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شیوع ویروس کرونا موجب به وجود آمدن محدودیت هایی برای انجام فعالیت های فرهنگی کانون ها شده است، بیان داشت: در این راستا فضای مجازی یک فرصت برای جریان سازی در عرصه فرهنگ است که در اختیار کانون های فرهنگی قرار گرفته است.


شفیعی ادامه داد: با توجه به تاکید کادر درمانی و پزشکی مبنی بر عدم حضور در اجتماعات و رعایت پروتکل های بهداشتی کانون های مساجد نیز اصل حفط سلامتی جوانان مسجدی را در دستور کار قرار دادند و از این رو بیشتر فعالیت ها به سمت و سوی فعالیت در فضای مجازی رفته است.


وی خواستار تشکیل گروه های قوی با مدیریتی منسجم و با برنامه توسط اعضای کانون های فرهنگی در فضای مجازی شد و بیان داشت: کانون های فرهنگی می توانند با استفاده از این ظرفیت مهم در راستای اعتلای اهداف مهم فرهنگی گام بردارند.


این کارشناس مسائل فرهنگی خواستار فراهم شدن زیرساخت های مناسب برای انجام فعالیت کانون های مساجد در فضای مجازی شد و گفت: با توجه به شرایط روز جامعه و نیز تعطیل ناپذیر بودن فعالیت های فرهنگی باید از بستر فضای مجازی به بهترین شکل مهم بهره گرفت.


وی تصریح کرد: اعضای کانون های فرهنگی همواره نشان دادند پای کار انقلاب و آرمان های امام ایستاده اند و در خط اول مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند.


شفیعی خاطر نشان کرد: باید یک برنامه منسجم برای حضور کانون های فرهنگی هنری مساجد در فضای مجازی تدوین شود تا زحمات این جوانان مسجدی به هدر نرود و خروجی آن اثرگذاری و جریان سازی در عرصه فرهنگ باشد.

کد خبر 980176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha