پویش مردمی «یاساقی العطاشا» در خراسان شمالی فعال شد

راهبر کارگروه فرهنگی، اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی، از راه اندازی پویش مردمی «یاساقی العطاشا» جهت کمک به پروژه آبرسانی مناطق محروم استان خبر داد.

«محمود مرواری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد، با بیان اینکه امسال با وجود شیوع بیماری کرونا، پیاده روی اربعین و برپایی موکب های عزاداری و خدمت به زائران کنسل شده است، گفت: پویش مردمی «یا ساقی العطاشا» با هدف جذب کمک های خیران و کمک هایی که سال های گذشته برای برپایی این موکب ها هزینه می شد، در خراسان شمالی راه اندازی شد.

 

 

راهبر کارگروه فرهنگی-اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی افزود: کمک های زائران با مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در راستای آب رسانی به مناطق محروم فاقد آب شرب استان هزینه خواهد شد.

 

 

وی بیان کرد: در حال حاضر روستاهای مورد هدف در مناطق محروم دهستان های شیرین سو و حصارچه شهرستان راز و جرگلان است.

 

 

مرواری افزود: در حال حاضر دهستان های شیرین سو و حصارچه فاقد آب شرب است و آب مصرفی خانوارهای آن از طریق تراکتور و مخازن آب به سختی تأمین می شود.

 

 

راهبر کارگروه فرهنگی اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی اضافه کرد: متوسط میانگین لوله کشی آب برای هر روستا نزدیک به 15 کیلومتر مربع است.

 

 

مرواری خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه یک میلیارد هزینه برآورد شده که امیدواریم با کمک های خیران جمع آوری شود.

 

 

وی گفت: خیران می توانند کمک های نقدی خود را جهت مشارکت در این امر خداپسندانه از طریق شماره کارت 6273811154957358 واریز کنند.

کد خبر 980299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha