گرامیداشت اربعین به احیای روحیه جانبازی و ایثارگری در راه خدا کمک می‌کند

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه گرامیداشت اربعین به احیای روحیه جانبازی و ایثارگری در راه خدا کمک می‌کند گفت: گرامیداشت کسانی که در راه اهدافی مقدس جانفشانی کرده‌اند، آثار و برکات زیادی از جهت روحی، معنوی و ... به همراه دارد.

«حجت‌الاسلام سیدولی‌الله مهدوی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با بیان اینکه بیستم ماه صفر با اربعین شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و اصحاب با وفای ایشان مصادف است اظهار کرد: گرامیداشت اربعین، احیا و زنده نگه‌داشتن خاطره جانبازی و جانفشانی امام حسین (ع) در راه خدا است که باید آن را گرامی بداریم.

 

امام جمعه موقت اندیمشک با اشاره به اینکه امام حسن عسکری (ع) یکی از نشانه‌های مومن را زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) نامبرده است افزود: در کتب روایی ما از سوی حضرات معصومین بر اقامه زیارت اربعین حضرت اباعبدالله (ع) تاکید شده است.

 

وی تصریح کرد: زیارت اربعین فضائلی بی‌شمار و آثاری بسیار مادی و معنوی دارد و افراد می‌توانند این زیارت را در روز اربعین با حالت اندوه و عزا و ترجیحا در بیابان قرائت کنند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه گرامیداشت اربعین به احیای روحیه جانبازی و ایثارگری در راه خدا کمک می‌کند ادامه داد: گرامیداشت کسانی که در راه اهدافی مقدس جانفشانی کرده‌اند، آثار و برکات زیادی از جهت روحی، معنوی و ... به همراه دارد.

 

وی با اشاره به اهمیت خدمت کردن به زائران امام حسین (ع) عنوان کرد: کسانی که در روز اربعین موفق به زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) شوند، مهمان ایشان هستند و کسانی که به زائران خدمت کنند، به میزبان اصلی کمک کرده‌اند و به عنوان بازوان امام حسین (ع) از آنها یاد می‌شود.

 

امام جمعه موقت اندیمشک بیان کرد: با توجه به اینکه امسال از زیارت پیاده‌روی اربعین محروم هستیم و در شرایط سخت کرونایی قرار دادیم، مساجد و هیئات باید نمایش خوبی را به منصه ظهور برسانند و برنامه‌های ایام اربعین را با شور خاصی برگزار کنند.

 

وی در پایان خواستار حفظ شعائر و اجرای طرح احسان حسینی جهت کمک و مددرسانی به آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا شد و به ارائه برخی برنامه‌های پیشنهادی برای برگزاری در ایام اربعین پرداخت.

 

کد خبر 980395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha