بستری ۴۵۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی مازندران

موسوی از بستری ۴۵۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مازندران خبر داد.

«سیدعباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، گفت: براساس اعلام روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل، طی ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی و بستری ۹۲ بیمار جدید کرونایی در استان، تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی به ۴۵۳ تن رسید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در روزهای پایانی هفته‌های گذشته نیز شاهد افزایش سفر به استان مازندران بودیم که این موضوع موجب اوج‌گیری آمار کرونایی در روز گذشته در استان مازندران شود و نگرانی درخصوص افزایش حضور مسافران طی هفته جاری از هم‌اکنون به دغدغه اصلی تبدیل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۵ بیمار با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند، تصریح کرد: ۷۶ بیمار طی شبانه روز گذشته از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

 

موسوی خواستار رعایت موارد بهداشتی در اماکن عمومی شد و افزود: از مردم می‌خواهیم زدن ماسک رو فراموش نکنند.

 

وی ادامه داد: روزهای قرمز کرونایی درحالی به چهارمین ماه نزدیک می‌شود که شاهد ادامه دردسرهای کرونایی در استان مازندران هستیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با درخواست از مردم برای رعایت مسائل بهداشتی در مبارزه با ویروس کرونا گفت: مردم با زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به کاهش این بیماری کمک کنند.

 

موسوی در بخش دیگری از آغاز واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان در استان مازندران خبر داد و گفت: افراد عادی، دیابتی‌ها، بیماران قلبی باید مطابق با اعلام سازمان غذا و دارو کشور از داروخانه ها واکسن دریافت کنند.

 

وی افزود: پرسنل بهداشتی که در مراکز و خانه بهداشت خدمات کرونا و آنفلوانزا به بیماران می‌دهند مانند پزشکان خانواده شهری و روستایی، مراقبین سلامت، بهورزان و کارشناسان ناظر و محیط نیز در اولویت دریافت این واکسن قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه مادران باردار نیز در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا قرار دارند، گفت: گروه‌های خاص که شامل بیماران سرطانی، شیمی درمانی، پیوند کلیه، دیالیزی‌ها، بیماران هموفیلی، تالاسمی و بیماران ام.اس هستند بر اساس پرونده‌ای که به عنوان بیماران خاص دارند فراخوان داده می‌شوند و می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و ستاد شبکه ها واکسن را به صورت رایگان تزریق کنند.

 

کد خبر 980417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha