ایجاد فرصت گردشگری با اجرای پروژه «پل زندگی» در شیراز

اسکندرپور گفت: پروژه «پل زندگی» باید به گونه ای اجرا شود که فرصت گردشگری در شهر شیراز ایجاد کند و باید شاهد تکرار چنین پروژه هایی در شهر شیراز باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (سه شنبه 15 مهر) در افتتاحیه مراسم «پل زندگی» در شیراز گفت: برای به ثمر رسیدن این پروژه در شیراز احساس غرور می کنم و دعوت از نخبگان این حوزه برای مشارکت را مورد تاکید قرار می دهم.

شهردار شیراز افزود: در حوزه مدیریت شهری، هر جا نظر مردم خواسته شود منجر به ایجاد موفقیت می شود و در سطح کلان اگر فرایندها با حداکثر بهره از نظر مردم در سیاست های کلان، هزینه اداره کشور کاهش چشمگیری خواهد یافت.

وی اضافه کرد: هر جا سازمان و اداره ای بدون نظر نخبگان روز، اداره شود، هزینه اداره آن مجموعه افزایش خواهد یافت زیرا در آینده این عدم مشارکت کار را با مشکل مواجه خواهد کرد.

اسکندرپور تاکید کرد: در جلسات با معاونان و شهرداران مناطق بر نظرسنجی از مردم هر منطقه به طور مداوم تاکید کرده ام و تا جای امکان با دست اندرکاران و نخبگان شهرسازی و معماری این بهره گیری باید انجام شود.

وی ادامه داد: این پروژه، صرفنظر از بودجه و مقیاس به دلیل مشارکت نخبگان این حوزه و اعلام حضور شمار زیادی از معماران با تجربه و جوان در آن مورد اهمیت قرار دارد.

اسکندرپور اضافه کرد: به عنوان شهردار تضمین می کنم که دخالتی نداشته باشم و برای من قابل دفاع بودن نتیجه اعلام شده، مهم است که البته ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد و با بضاعت خود برای انتخاب بهترین طرح ها تلاش شود.

وی افزود: با نگاه به اجرایی شدن باید به انتخاب این طرح ها پرداخت  و علت اینکه چرا هیچ فرصت جدیدی برای شیراز خلق نشده و فقط به داشته های تاریخی گذشته فقط اشاره می شود، عدم توجه به داشته های ارزشمندی همچون باغات قصردشت است.

شهردار شیراز با اشاره به نقش باغات قصردشت در توسعه گردشگری شهر شیراز گفت: به نظر من توجه به باغ های قصردشت در گردشگری شیراز مغفول مانده است و تنها باغات حفظ شده اند اما باید منجر به استفاده عامه مردم نیز شده و فرصت برای گردشگران و مردم شیراز فراهم شود.

اسکندرپور ادامه داد: این پروژه باید به گونه ای باشد که فرصت گردشگری در شهر شیراز ایجاد کند و باید شاهد تکرار چنین پروژه هایی در شهر شیراز باشیم و به گونه ای عمل کنیم که باز هم در آینده بتوانیم از معماران دعوت به مشارکت کنیم و آنها نیز دعوت ما را بپذیرند.

کد خبر 980449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha