اجرای کارناوال عزاداری اربعین در اسلام آباد غرب

حجت الاسلام رضایی، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری مراسم های کارناوال عزاداری روز اربعین در شهرستان برپا می شود.

حجت الاسلام علیرضا رضایی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع در روز اربعین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: مراسم اربعین برای شیعیان بسیار حائز اهمیت است و در این راستا برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده که شاخص ترین آنها اجرای کارناوال عزاداری در شهر است .

 

وی با اشاره به کارناوال عزاداری در شهرستان افزود: این کارناوال به صورت دسته ای از ماشین ها به محلات رفته و طی هماهنگی هایی که با مداحان صورت گرفته در هر محله به طور میانگین۱۰ دقیقه مداحی و عزاداری انجام می شود و با توجه به وضعیت شهرستان مراسمات طوری در نظر گرفته شده  تجمع مردمی صورت نگیرد .


 

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: از جمله برنامه های جانبی در روز اربعین برپایی ایستگاه سلامت صلواتی در شهرستان و توزیع اقلام بهداشتی از جمله ماسک است.

 


وی همچنین با اشاره به اهمیت خواندن زیارت اربعین تصریح کرد: بنا به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر خواندن زیارت اربعین و اهمیت آن به تمامی هیات های سطح شهر خواندن زیارت نامه ابلاغ شده و در نظر داریم متن آن را به صورت حداکثری در فضای مجازی منتشر کنیم تا مردم در خانه بتوانند از دور ارادت خود را به ساحت امام حسین (ع) بیان کنند .

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آباد غرب در پایان گفت: وضعیت پیش آمده در کشور و جهان موجب نگرانی بسیاری از مردم شده چرا که اجرای با شکوه ترین مراسم و بزرگترین پیاده روی در جهان از آروز های تمام شیعیان می باشد. اما امسال این مراسمات دستخوش تغییر شد و با توجه به وضعیت کرونا در شهرستان مراسمات طبق دستور العمل ستاد کرونا اجرا می شود.

کد خبر 980509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha