برپایی موکب سلامت «مسجد علوی» در شرق تهران

حجت‌الاسلام والمسلمین مقدم گفت: موکب سلامت مسجد علوی با هدف توزیع ارزان ماسک، دستکش، شیلد و مواد ضد عفونی به مناسبت اربعین حسینی(ع) در خیابان پیروزی تهران برپا شده است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید علی مقدم قوچانی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه زمانی که به عنوان طلبه در حوزه علمیه نجف تحصیل می کرد، شاهد مراسم پیاده روی شیعیان عراق بود، اظهار کرد: مراسم پیاده روی اربعین در کشور عراق سابقه زیادی دارد هرچند این سنت در میان شیعیان سایر کشورها چندان رایج نبوده است.

 

امام جماعت مسجد علوی (واقع در تهران، خیابان پیروزی، کوچه بستان منش، کوچه غنیان) افزود: گسترش حضور مردم کشورهای مختلف برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در کشور عراق، از برکات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به ویژه در حوزه رسانه ای و تبلیغ در عرصه بین المللی است که همه باید شکرگزار این نعمت باشیم، هرچند امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این توفیق از شیعیان سلب شده است.

 

وی با اشاره به تعطیلی یک هفته مراکز مختلف از جمله مساجد در استان تهران، گفت: الحمدالله مسجدی ها همانطور که در سایر مناسبت ها با اجرای طرح های مختلف، راه اندازی کاروان شادی یا سوگواری و کمک مومنانه به نیازمندان، مانع از تعطیلی این خانه های خدا شدند به مناسبت اربعین حسینی نیز با برپایی موکب های سلامت و فعالیت در فضای مجازی و سایر اقدامات، پیوند میان مردم و مساجد را حفظ می کنند.

 

مقدم ادامه داد: اهالی مسجد علوی نیز موکب سلامت با هدف توزیع ارزان ماسک، دستکش، شیلد و مواد ضد عفونی در خیابان پیروزی تهران برپا کردند که تا جمعه، 18 مهرماه دایر خواهد بود.

 

وی گفت: کمک مومنانه اهالی مسجد علوی نیز با همراهی سرای محله صد دستگاه و جمعی از خیران، در ماه صفر نیز ادامه یافت و تاکنون بیش از 60 سبد کالا میان خانواده های نیازمند توزیع شد.

 

امام جماعت مسجد علوی خاطرنشان کرد: مسابقه نقاشی با موضوع اربعین حسینی ویژه کودکان و نوجوانان توسط پایگاه بسیج این مسجد و از طریق اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی این خانه خدا برگزار شد که به ده نفر به قید قرعه جوایز ارزشمندی اهدا می شود.

کد خبر 980566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha