عاشقان امام حسین(ع) امسال با پای دل راهی کربلا شوند

حجت‌الاسلام شایان گفت: درست است امسال با پاهای خودمان نمی‌توانیم گام برداریم و با جسم به کربلا برویم ولی قطعا با پای دل و از سر شوق، با دل و جان و روح می‌شود اربعینی شد و زیارت کربلای معلی رفت.

حجت‌الاسلام«علی شایان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تسلیت ایام اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: امسال با قرائت زیارت اربعین، از راه دور اما با پای دل به زیارت کربلا برویم و زائر اربعین حسینی(ع) شویم.

 

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ با اشاره به ممنوعیت اعزام ایرانیان به پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) در سال جاری افزود: پیاده‌روی اربعین ریشه تاریخی دارد و روایت زیارت جابربن‌عبدالله انصاری و عطیه عوفی که روز اربعین سال ۶۱هجری یعنی همان اربعین اول به زیارت مضجع شریف اباعبدالله(ع) آمدند موجود است.

 

وی با بیان اینکه وقتی انسان این روایت تاریخی را مطالعه می‌کند ناخداگاه اشک در چشمانش حلقه می‌زند گفت: در جوامع حدیثی ما وارد شده که شهادت مظلومانه امام حسین(ع) یک آتش گداخته حرارتی در قلب‌های مومنان در طول تاریخ به وجود آورده که این حرارت هرگز سرد شدنی و در واقع از بین رفتنی نیست.

 

حجت‌الاسلام شایان تصریح کرد: همه دیدیم که سالهای گذشته در ایام اربعین بیش از ۲۰میلیون زائر راهی زیارت کربلای معلی می‌شدند که حقا این موضوع نشان از عشق و ارادت وصف نشدنی مردم همه دنیا نسبت به امام حسین(ع) دارد.

 

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ خاطرنشان کرد: منتهی امسال به واسطه شیوع بیماری کرونا و احتمال خطر و آسیب، به فرمایش مقام معظم رهبری، بنا بر این شد که در این زمینه نظرات تخصصی و پزشکی ستاد ملی کرونا مورد نظر قرار بگیرد و برای اینکه خدای نخواسته این شیب بیماری سیر صعودی پیدا نکند و بحرانی در این زمینه ایجاد نگردد مصلحت دیده شد که امسال این پیاده‌روی تعطیل شود و ما ایرانی‌ها و کشورهای دیگر توفیق پیاده‌روی به سمت کربلا را پیدا نکردیم.

 

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری به همگان توصیه فرمودند که اعمال مربوط به اربعین را انجام دهند و در خانه‌ها زیارت اربعین را بخوانند و به اباعبدالله(ع) که روح عرشی و ملکوتیش حاضر و ناظر است از احوالات خود و مسائل پیش آمده در جهان که متاسفانه حاصل این بیماری است شکوه کنند.

 

حجت‌الاسلام شایان افزود: قطعا این دعاها و توسلات هر چند از راه دور است اثر دارد چنانچه در زیارتنامه خطاب به اباعبدالله(ع) وارد شده هم صدای ما را می شنوید و هم جواب سلام ما را می دهید.

 

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ گفت: چنانچه آیت الله بهجت(ره) نقل می‌فرموند؛ برخی از بزرگان وقتی در منابر و مجالس سلام به حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) می‌فرستادند جواب سلام را می‌شنیدند.

 

وی تصریح کرد: درست است امسال با پاهای خودمان نمی‌توانیم، گام برداریم و با جسم به کربلا برویم ولی قطعا با پای دل و از سر شوق، با دل و جان و روح می‌شود اربعینی شد و زیارت کربلای معلی رفت.

 

حجت‌الاسلام شایان با اشاره به شعر حافظ شیرازی که «بعد منزل نبود در سفر روحانی» خاطرنشان کرد: وقتی سفر روحی و معنوی شد دیگر دوری راه و مسافت مانع اظهار ارادت نیست و می‌شود از منازل، مساجد وحسینیه‌ها با رعایت ضوابط و قواعد بهداشتی، زیارت اربعین و زیارت عاشورا خواند و ذکر مصیبت کرد.

 

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ اظهار کرد: باید روز اربعین از فرصت استفاده کرد و به امام حسین(ع) و ارواح یاران باوفایش توسل جست و حاجت طلبید و ظهور امام زمان(عج) را بطلبیم که فرج و گشایش امور همه ما در ظهور حضرت حجت ارواحنا فداه است.

 

وی اظهارکرد: چقدر خوب است نذر کنیم به نیت اربعین حسینی(ع) همان خرج هر ساله پیاده‌روی اربعین را امسال برای گره‌گشایی و کمک به عزیزانی که بواسطه کرونا دچار مشکلات معیشتی شده‌اند و از افراد نیازمند دستگیری کنیم که قطعا روح بلند اباعبدالله(ع) که خودشان سیره‌شان دستگیری از مستمندان بوده نیز از این کار ما رضایت خواهند داشت و اربعین امسال هم اینگونه تاثیرات اجتماعی خود را ظهور و بروز خواهد داد.

کد خبر 980651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha