۱۲۰ تخلف اضافه تناژ برای ناوگان حمل و نقل عمومی جنوب کرمان ثبت شد

مجتبی محمودی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در جنوب استان کرمان ۱۲۰ فقره تخلف اضافه تناژ و جریمه برای ناوگان حمل و نقل عمومی ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «مجتبی محمودی» گفت: از ابتدای امسال تاکنون در جنوب استان کرمان 120 فقره تخلف اضافه تناژ و جریمه برای ناوگان حمل و نقل عمومی ثبت شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با بیان این مطلب که حمل اضافه بار موجب آسیب جدی به راه‌ها و ابنیه می‌شود، افزود: اضافه تناژ به وسیله نقلیه نیز به راه ها و ابنیه ها آسیب وارد می کند پس رانندگان خودروهای سنگین باید توجه کنند که اضافه تناژ هزینه های سنگین اقتصادی به همراه دارد.


وی بیان کرد: حمل‌ بار بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه، شبکه راه‌های کشور را که با صرف هزینه‌های زیاد ساخته شده‌اند، دچار فرسودگی کرده و هزینه سنگینی را بر کشور تحمیل می کند.

محمودی ابراز کرد: به همین منظور اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با همکاری پلیس راه جنوب  این استان، اقدام جدی نسبت به شناسایی تخلف اضافه تناژ و کنترل مبادی جاده‌ای و حمل نقل را آغاز کرده که نتیجه این نظارت و کنترل ها ثبت 120 تخلف با 250 تن اضافه تناژ است.

وی در خاتمه با اشاره به این که اعمال قانون برای رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل متخلف به صورت جدی در دستور کار پلیس راه جنوب کرمان و این اداره کل قرار دارد، تاکید کرد: کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان و اداره های راهداری شهرستان ها نیز گشت های نامحسوس با باسکول های سیار محور کش را فعال کرده است و ما با کنترل سیار اضافه تناژ در محورهای ارتباطی در صدد هستیم زمینه بروز این تخلف را تا حد زیادی کاهش دهیم.

کد خبر 980652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha