اربعین مکمل و متمم نهضت عاشورا است

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به اهمیت و چرایی اربعین گفت: اربعین به عنوان مکمل و متمم نهضت عاشورا است و ائمه اطهار به عنوان یک رسانه و تریبون برای تبیین فرهنگ عاشورا از آن استفاده می کردند.

«حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی حاجی کلایی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص تالیف کتاب پیشینه، اهمیت و چرایی اربعین گفت: در کتاب پیشینه، اهمیت و چرایی اربعین در خصوص اهمیت و چرایی اربعین در فرهنگ شیعیان پرداخته شده است.

 

مولف کتاب پیشینه، اهمیت و چرایی اربعین گفت: حضور جابر در کربلا همزمان با 20 صفر یکی از دلایل اهمیت اربعین محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه ائمه اطهار از اربعین به عنوان رسانه ای برای تبیین فرهنگ عاشورا استفاده می کرده اند، افزود: در این کتاب در خصوص وقایع روز اربعین و فرهنگ اربعین مستندات تاریخی و مذهبی خوبی جمع آوری شده است.

 

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه اربعین متمم و مکمل نهضت عاشورا است، خاطرنشان کرد: اهمیت روز اربعین صرفا به دلیل آمدن جابر به زیارت حضرت سیدالشهدا در 20 صفر نبوده است بلکه دلایل مهم دیگری نیز دارد.

 

وی تصریح کرد: امام صادق (ع) در نیمه قرن دوم هجری قمری یک زیارت ویژه برای اربعین قرائت می کنند و امام حسن عسکری نیز در قرن سوم اربعین را به عنوان یک واقعیت خارجی اعلام می کند که جزو هویت شیعه است.

 

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه دلایل تاریخی و مستند برای اهمیت و چرایی اربعین در این کتاب آمده است، ادامه داد: دفن سر سیدالشهدا و اصحاب ایشان در روز اربعین از دیگر دلایل اهمیت اربعین است.

 

وی در خصوص کتاب پیشینه اهمیت و چرایی اربعین گفت: ناشر کتاب رواق تاریخ و اندیشه معاصر است که چاپ اول آن پاییز 99 منتشر شده است.

کد خبر 980708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha