۲۰ زوج کم بضاعت با کمک خیران به خانه بخت می روند

حجت الاسلام نجمی پور، با اشاره به شناسایی ۱۰۷ زوج جوان کم بضاعت در شهرستان سربیشه، گفت از این تعداد ۲۰ زوج بخش مرکزی سربیشه با کمک خیران به خانه بخت می روند.

حجت الاسلام «احمد نجمی پور» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند از شناسایی 107 زوج کم بضاعت در این شهرستان خبر داد و گفت: این زوج های جوان که از زمان عقد آن ها 5 تا 6 سال می گذرد به علت شرایط اقتصادی قادر به شروع زندگی مشترک نیستند.

 

امام جمعه سربیشه با بیان این که در عید غدیرخم  65 زوج جوان بخش درح با کمک خیران به خانه بخت رفتند، اظهار کرد: در همین راستا با کمک خیران 20 زوج شناسایی شده دیگر، در سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) به خانه بخت می روند و امید است مابقی زوج های شناسایی شده هم به همین ترتیب با کمک خیران زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

 

وی رفاقت با جوانان و اهمیت دادن به این قشر آسیب پذیر را مهم دانست و با اشاره به فاصله ایجاد شده نسل قدیم و جدید افزود: جوانان از تبعیض متنفرند و باید با رفاقت با این نسل، از جوانان در کارهای فرهنگی بهره برد.

 

حجت الاسلام نجمی پور در این زمینه به طرح چهار میم اشاره کرد و گفت: ارتباط داشتن با خانواده ها در رفع مشکلات جوانان تاثیر بسزایی دارد و در این طرح باید ارتباط مدرسه با منزل، منزل با مسجد و مسجد با محله مد نظر قرار گیرد چرا که هر چه ارتباط بیشتر باشد مشکلات به راحتی مرتفع می شود.

 

وی با توجه به قرار داشتن در آستانه اربعین از برگزاری جلسات محوری با هیأت های مذهبی سربیشه خبر داد و گفت: فردا زیارت اربعین در هیأت بیت الرقیه(س) سربیشه با مدیریت جوانان در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

امام جمعه سربیشه به برگزاری مراسم روضه و سخنرانی تا پایان صفر در محل هیأت بیت الرقیه (س) اشاره کرد و افزود: در شب اربعین، شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا (ع) هم در مهدیه شهرستان برنامه سخنرانی و روضه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

به گفته حجت الاسلام نجمی پور در روز رحلت پیامبر اکرم (ص) نیز ساعت 10 صبح جلسه محوری در محل مهدیه شهرستان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

وی در پایان با بیان این که امسال  کمک های مردم و مواکب شهرستان به سمت تهیه بسته های معیشتی سوق داده شده است، گفت: نذورات مردم جمع آوری و در قالب بسته های معیشتی در اختیار افراد بی بضاعت قرار می گیرد.

 

 

کد خبر 980712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha