مکانیزه شدن جمع آوری زعفران در فاروج آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج گفت: با خرید ۱۱ دستگاه جمع آوری زعفران، مکانیزه شدن این بخش از امسال در شهرستان فاروج آغاز شد.

«حبیب الله مقتدر» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: یک میلیارد و 800 میلون ریال از اعتبارات مکانیزاسیون به خرید 11 دستگاه اختصاص یافت و امسال جمع آوری بخشی از مزارع زعفران با این دستگاه ها انجام می شود تا درصورت رضایتمندی کشاورزان، این تعداد افزایش یابد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج با اشاره به مشکلات سال گذشته کشاورزان در بخش تامین نیروی کارگری افزود: این دستگاه ها که ساخت داخلی است می تواند در این بخش به کمک زعفران کاران بیاید.

 

مقتدر افزود: سه دستگاه خشک کُن زعفران هم در سال های گذشته از سوی کشاورزان با تسهیلات مکانیزاسیون جهاد خریداری شد که برای هر دستگاه 400 میلیون ریال هزینه شده است.

 

وی سطح زیر کشت زعفران شهرستان را دو هزار و 500 هکتار عنوان کرد و گفت: امسال 50 هکتار به این سطح اضافه شده و دو هزار و 500 خانوار بهره بردار این محصول هستند.

 

در شهرستان فاروج 6 شرکت در حوزه خرید و فروش زعفران فعال است که از این تعداد سه واحد، صادرات این محصول را نیز به کشورهای اروپایی و آسیایی انجام می دهند.

کد خبر 980753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha