خانواده های شهدا اسوه های صبر و مقاومت هستند

فتایی با بیان اینکه سه شنبه های تکریم بستر ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت است، گفت: خانواده های شهدا اسوه های صبر، ایثار و مقاومت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « احمد حسین فتایی»، امروز(16 مهر) درمراسم تکریم خانواده شهید« خدارسان دریکوند» که با حضور رئیس اداره بنیاد شهید وامور ایثارگران خرم آباد، مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: امنیت و آرامش امروز کشور دستاورد خون پاک شهیدان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه خانواده های معظم شهدا اسوه های صبر، مقاومت و ایثار هستند، افزود: تکریم و سرکشی از خانواده شهدا وظیفه همه مردم است.

 

وی با بیان اینکه مسئولان باید شهدا را ناظر خود بدانند، اذعان داشت: در نظام مقدس اسلامی مسئولان خادمان مردم هستند و باید برای رفع مشکلات وگرفتاری مردم بکوشند.

 

فتایی با اشاره به اینکه  شهدا هر زمان شاهد و ناظر اعمال ما هستند، خاطرنشان کرد: ما وظیفه‌داریم درراه خدمت به خانواده‌های این عزیزان از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

 

وی با تجلیل از صبر و مقاومت خانواده شهدا، تاکید کرد: خانواده‌های شهدا مایه عزت و آبروی جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد:  نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت  و الگو سازی مناسب برای نسل جوان و نوجوان از اهداف و رویکردهای محوری طرح ملی سه شنبه‌های تکریم است.

 

وی با اشاره به طرح سه‌شنبه‌های تکریم از رویدادهای بزرگ فرهنگی کشور، افزود: این کار یکی از ابتکارات و خلاقیت‌های کانون‌های مساجد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان است.

 

فتایی بیان کرد: طرح ملی «سه شنبه های تکریم» به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس و با هدف ارج نهادن به مقام شهدا و خانواده معظم شهدا به صورت هفتگی در سراسر کشور به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ستاد کانون های  فرهنگی هنری مساجد و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تجلیل از خانواده شهید دریکوند، اظهار کرد: ایثار، گذشته و صبر و استقامت مادران و همسران شهدا به عنوان الگو باید به جامعه معرفی شود.

 

امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان،رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و جمعی از مسئولان استانی از خانواده شهید «خدارسان دریکوند» تجلیل شد.

 

شهید «خدارسان دریکوند» طی فروردین ۱۳۴۳، در روستای سپیددشت از توابع شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد، تا دوم متوسطه درس خواند و به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت، نوزدهم دی ۱۳۶۵، در شلمچه شهید شد، مزار وی در زادگاهش واقع است.

کد خبر 980782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha