بیش از ۲۵۶ هزار دوز واکسن دامی در نهبندان توزیع شد

راه انجام، گفت: در بخش دامی در نیمه اول امسال برای واکسیناسیون، مبارزه و پیشگیری از بیماری های دامی در مجمع بیش از ۲۵۷ هزار و ۲۶۵ دوز واکسن در نهبندان مصرف شده است.

«محمد راه انجام» امروز (16 مهرماه) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه مقوله پیشگیری و خود مراقبتی از دام مهم است، گفت: امروز رسالت مهم دستگاه های اجرایی این است که در حوزه پیشگیری برای کاهش هزینه ها تمرکز داشته باشند.

 

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با اشاره به وجود  32 واحد مرغداری گوشتی و تخمی در نهبندان، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال جوجه ریزی به میزان یک میلیون و 139 هزار و 600 قطعه انجام شده است.

 

راه انجام،  از مصرف 257 هزار و 265 دوز واکسن دامی در نهبندان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال شبکه دامپزشکی بر کشتار 256 راس دام نظارت داشته است.

 

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با بیان اینکه حمل هر گونه دام و فرآورده خام دامی مستلزم اخذ مجوز دامپزشکی است و بهره برداران موظف به اخذ مجوز هستند، گفت: از ابتدای امسال 9 فقره محموله شامل  هفت مورد شیور گوشتی و دو محموله دام غیر مجاز توقیف شده است.

 

راه انجام گفت: در بخش دامی در نیمه اول امسال برای واکسیناسیون، مبارزه و پیشگیری از بیماری های دامی در مجمع بیش از 257 هزار و 265 دوز  واکسن در نهبندان مصرف شده است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال 970 مورد بازدید از مراکز عرضه دام انجام شده است، بیان کرد: این بازدیدها منجر به شناسایی 35 مورد تخلف غیر بهداشتی و معدوم سازی 311 کیلوگرم مواد غذایی شده است.

 

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان بیان کرد: در حوزه تشخیص و درمان، سه کلینیک و داروخانه دامپزشکی به جامعه هدف، خدمتگزاری می کنند و از ابتدای امسال 76 مورد بازدید بخش خصوصی، نظارت و رصد و پایش نهاده ها و داروهای دامی انجام شده است.

کد خبر 980814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha