۱۰ درصد خانواده های خراسان رضوی تحت حمایت کمیته امداد هستند

آسوده با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد از خانوار استان تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد این افراد را بانوان و ۴۵ تا ۴۰ درصد را مردان تشکیل می دهند همچنین ۵۵ درصد مددجویان ساکن روستا و ۴۵ درصد شهری هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حبیب الله آسوده» امروز(۱۶ مهر)در سیزدهمین برنامه کار آفرینی معین اقتصادی مشهد با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد از خانوار استان تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد این افراد را بانوان و ۴۵ تا ۴۰ درصد را مردان تشکیل می دهند همچنین ۵۵ درصد مددجویان ساکن روستا و ۴۵ درصد شهری هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه رسالت کمیته امداد توانمندسازی نیازمندان است که شناسایی این افراد نیز از طریق مراجع مختلف انجام می شود، افزود: کمیته امداد دارای دو بال مشارکت مردم و خدمت رسانی است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مشارکت دو وظیفه، تبلیغ فرهنگ خیر و احسان در میان مردم و جمع آوری کمک مردم برای نیازمندان داریم، خدمت رسانی نیز در بخش های نیازهای اولیه، آموزش و توانمند سازی دانش آموزان، مسکن و اشتغال درحال انجام است.

 

آسوده با بیان اینکه شناسایی افراد مستعد کار، مشاوره شغلی، ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای، اعطای تسهیلات و نظارت ۳ تا ۵ ساله را از فعالیت های حوزه اشتغال برشمرد افزود: طی دو سال گذشته ۱۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است که در صورت بهبود شرایط ناشی از کرونا و ثبات اقتصادی، این میزان به ۱۵ هزار در سال جاری خواهد رسید.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی، مهمترین کار کمیته امداد در حوزه اشتغال، تحصیل و ازدواج را قطع چرخه فقر بین نسلی دانست اضافه کرد: در میان افراد تحت حمایت، حدود ۴ هزار دانشجو و ۳۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

 

وی با عنوان اینکه در ستاد حاشیه شهر مسئولیت این نهاد، کمیته محرومیت زدایی است، افزود: کمیته امداد ۲ وظیفه هماهنگی میان دستگاهی و کمک به محرومان را دارد. 

کد خبر 980835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha