بازخوانی سیره شهدا و حرکت در مسیر امام حسین(ع)وظیفه همگانی است

حجت الاسلام ترابی نسب گفت: ما در هر صورتی محبت اهل بیت (ع) را در دل می‌پرورانیم، کرونا باشد یا نه، وظیفه ما حرکت در مسیری است که سیدالشهدا مشخص کرده، اینکه هر سال قصه پر غصه کربلا را مرور می‌کنیم هدف تنها اشک ریختن و تضرع نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،مراسم اربعین حسینی دانشجویان استان مازندران  همراه با اعلان انزجار از کشورهای عربی هم پیمان با رژیم صهیونیستی و محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) توسط نشریه فرانسوی با حضور «حسین کرمانیان» ریاست دانشگاه آزاد استان مازندران، «سادات کرمی» مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا،  مدیران دانشگاه ها، دانشجویان و همچنین با حضور خانواده معزز شهید مدافع حرم «حسین مشتاقی» در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و حرفه ای سما شهرستان ساری به همت سازمان بسیج دانشجویی استان برگزار شد.
 
حجت الاسلام «روح الله ترابی نسب» در این مراسم با اشاره به عظمت و شکوه برگزاری مراسم پیاده روی اربعین طی سال‌های گذشته با حضور هم‌وطنان دلداده اهل بیت (ع) بیان کرد: همانطور که می دانیم پنج سال پیش گرامیداشت اربعین اینچنین که امروز است پررنگ نبود، نهایت دورهمی‌های عزاداران حسینی در هیئت‌ها بود.
 
 
مسئول فرهنگی قرارگاه خاتم الاوصیاء استان مازندران افزود: امسال با وجود شیوع ویروس کرونا و لزوم راهی نشدن به کربلا و جلوگیری از پیاده روی اربعین درست است که کسی حس و حال خوبی ندارد ولی دل‌ها روانه شد همان کشش و جاذبه و حب الحسین (ع) وجود دارد.
 
 
حجت الاسلام ترابی نسب ادامه داد: امسال از اربعین جامانده ایم، حس و حال فراغ در سر داریم، جاذبه ای ما را به سمت کربلا می‌کشاند، باید بدانیم که عرفان حسینی از سجده و محراب و مسجد به دست نیامد بلکه از بلاهایی که بر سر حسین (ع) و اهل خانه اش آمده است به دست آمد.
 
این سخنران مذهبی تصریح کرد: ما در هر صورتی شکر خدا را به جای آورده و محبت اهل بیت (ع) را در دل می‌پرورانیم، کرونا باشد یا بلایی دیگر، وظیفه ما حرکت در مسیری است که سیدالشهدا مشخص کرده است، اینکه هر سال این قصه پر غصه کربلا را مرور می‌کنیم هدفمان تنها اشک ریختن و تضرع نیست.
 
 
وی با اشاره به از دست دادن حاج قاسم سلیمانی، یادآور شد: بعد از دست دادن این افراد بزرگ که همواره حب الحسین (ع) را در دل داشتند و برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) جان دادند، وظیفه ما برشمردن فضایل اخلاقی این افراد است اینکه بدانیم چه کردند که حاج قاسم شدند؟ 
 
 
حجت الاسلام ترابی نسب تاکید کرد: نگاه قاسم سلیمانی به دنیا نبود، می‌گفت دعا کنید شهید شده و عاقبت بخیر شوید، می‌گفت فرصتی که در تهدیدها وجود دارد در خود فرصت ها نیست، شاید وقفه ای که کرونا در  ادامه بزرگداشت اربعین حسینی به وجود آورد انگیزه‌ای برای ادامه آن در سال‌های آینده شود، یا اقدامات بهتری در دستور کار قرار دهیم.
 
 
این روحانی متذکر شد: اگر خاطرتان باشد در پیاده روی اربعین زائران به دنبال صاحب اربعین بودند چشمشان به دنبال نشانه ای از صاحب الزمان (عج) بود، آرزوی قلبی و دعایشان ظهور صاحب ولایت بود، مردمی که از زائران پذیرایی می کردند وجودشان مملو از عشق به اهل بیت (ع) بود.
 

وی در پایان اذعان کرد: ما هر چه داریم از اهل بیت (ع)، شهدا و حاج قاسم سلیمانی ها است. دشمنان نمی‌توانند با هتک حرمت‌ها عظمت وجودی و عشق اهل بیت(ع) را از دل این مردم بیرون کنند.

کد خبر 980927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha