دیدار و گفت و گوی ظریف با فرمانده ارتش پاکستان/ بازدید امیر سرتیپ نصیرزاده از پایگاه هوایی تبریز

دیدار و گفت و گوی ظریف با فرمانده ارتش پاکستان، دادگاه انقلاب را تا زمانی که انقلاب هست باید حفظ کنیم، جوان ایرانی که آتش موشک‌هایش بلای آسمانی دشمن شد، بازدید امیر سرتیپ نصیرزاده از پایگاه هوایی تبریز برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، دیدار و گفت و گوی ظریف با فرمانده ارتش پاکستان،  دادگاه انقلاب را تا زمانی که انقلاب هست باید حفظ کنیم، جوان ایرانی که آتش موشک‌هایش بلای آسمانی دشمن شد،  بازدید امیر سرتیپ نصیرزاده از پایگاه هوایی تبریز از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۱ آبان است.

دیدار و گفت و گوی ظریف با فرمانده ارتش پاکستان

«محمدجواد ظریف» صبح امروز چهارشنبه پیش از دیدار رسمی با ژنرال «قمر جاوید باجوا»، همراه وی در محل یادگار شهدا در مقر فرماندهی ارتش پاکستان، از گارد احترام حاضر در محل سان دید و با تقدیم تاج گل، به مقام شهدای ارتش این کشور ادای احترام کرد. بعد از این مراسم دو مقام عالی دولت و ارتش ایران و پاکستان وارد مذاکرات با محورهای مهمی از جمله مبارزه با تروریسم،‌ تقویت همکاری‌های مرزی، دفاعی و گسترش مناسبات نظامی میان دو کشور همسایه شدند.

طرفین در این دیدار مهم همچنین تازه ترین تحولات امنیتی منطقه به ویژه وضعیت افغانستان را بررسی کرده و دیدگاه‌های یکدیگر را به اشتراک گذاشتند.

ظریف و ژنرال باجوا بر لزوم گسترش همکاری‌های همه جانبه میان ایران و پاکستان به ویژه در زمینه‌های امنیتی و مراقبت از مرزهای مشترک که مرزهای صلح و دوستی دو کشور نام دارد، تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان قرار است تا ساعاتی دیگر با حضور در محل وزارت امور خارجه با «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی خود دیدار کند.

دیدار با «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان و سخنرانی در اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد که عصر امروز برگزار خواهد شد، برنامه نهایی سفر دو روزه ظریف به پایتخت پاکستان خواهد بود.

 

نه از ماندن ترامپ وحشت‌زده و نه از آمدن بایدن ذوق‌زده می‌شویم

سید عباس عراقچی صبح امروز در گفت‌وگو با برنامه صبح بخیر ایران که از شبکه یک سیما به صورت زنده پخش می‌شد در خصوص انتخابات آمریکا گفت: به عنوان یک کارشناس روابط بین‌الملل عبارت بهتری نسبت به عبارتی‌ که رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات ‌آمریکا استفاده کردند، نمی‌توانم به کار ببرم. واقعاً این انتخابات تماشایی است.

 وی افزود: کشوری که ادعای بزرگترین دموکراسی دنیا را دارد و قدیمی‌ترین سنت‌های دموکراتیک در آن حاکم است به وضعیتی می‌رسد که همه مواردی که کشورهای دیگر را به آن متهم می‌کردند الان در داخل خودشان اتفاق می‌افتد که همدیگر را به تقلب متهم کنند و کل انتخابات را به خاطر تقلب‌هایی که مدعی هستند، فاسد بدانند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ادامه داد: اینکه طرفداران خودشان را به خیابان بکشانند، اردوکشی‌های خیابانی کنند و چیزهایی که به دیگران خرده می‌گرفتند و بعضاً مسخره می‌کردند الان خودشان تجربه می‌کنند. به نظرم اینها هیبت دروغین دموکراسی آمریکایی را کاملاً نشان داد و این هیبت را فرو ریخت و نشان داد که آنها هم از چه نقاط ضعف ساختاری برخوردار هستند.

 

دادگاه انقلاب را تا زمانی که انقلاب هست باید حفظ کنیم

مراسم تودیع و معارفه رییس دادگاه انقلاب اسلامی تهران با حضور معاون اول قوه قضاییه، رییس کل دادگستری استان تهران و سایر مسئولان قضایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، غضنفرآبادی، رییس سابق دادگاه انقلاب اسلامی تهران ضمن خیرمقدم گویی به حاضرین گفت: کار در دادگاه انقلاب شرایط خاص خود را دارد و شیرینی و تلخی دارد و کار در دادگاه انقلاب اسلامی تهران متفاوت است و شرایط خاصی دارد.

رییس سابق دادگاه انقلاب اسلامی تهران خاطرنشان کرد: من چند هدف را در دادگاه انقلاب دنبال کردم و کارهایی را در ساختمان دادگاه انقلاب انجام دادیم.

وی تصریح کرد: خیلی دغدغه داشتم که این مجموعه قضات و کارمندان سالم بماند و در جلسات توصیه و تاکید شد تا مراقبت صورت گیرد.

رییس سابق دادگاه انقلاب اسلامی تهران افزود: در زمینه رفع دغدغه و مشکلات همکاران آنچه که می شد، فراهم کردیم و در جهت حل مشکلات همکاران اداری و قضایی انجام دادیم.

وی اظهار کرد: تمام تلاشم این بود که در اتاقم باز باشد و زمانی که مردم مراجعه می کردند وقت ملاقات داده شود و اعتقاد داشتم که اگر یک مراجعه کننده را جواب دهم مراجعات به مراجع بالاتر محدودتر می شود.

غضنفرآبادی بیان کرد: خواهشی که دارم این است مردم را جواب دهید و در حد قانونی به آن ها کمک کنید.

پالایش پرونده ها، تصمیم گیری در مورد اسناد محرمانه و قفسه بندی از جمله اقداماتی بود که به گفته غضنفرآبادی انجام شده و یا در دست انجام است.

وی در پایان ضمن آرزوی توفیق، سعادت و بهروزی برای آقای زرگر گفت: امیدوارم خداوند توفیق دهد در این جایگاه خدمت کنند. هر کجا باشم یک سرباز کوچک در خدمت انقلاب هستم و خدا کمک کند تا بتوانیم اثبات کنیم سربازهای خوبی هستیم.

 

جوان ایرانی که آتش موشک‌هایش بلای آسمانی دشمن شد

حسن تهرانی مقدم در 6 آبان ماه 1338 در محله سرچشمه تهران متولد شد. به علت شغل پدرش (محمود تهراني مقدم)، كه به پيشه خياطي مشغول بود، به محله شكوفه و سپس به محله بهارستان نقل مكان كرد و مقاطع ابتدايي و دبيرستان را در همين مناطق گذراند. در سال 1348 در مسجد زينب كبراي سرچشمه، زير نظر آيت‌الله سيدعلي لواساني امام جماعت و مدير مسجد،‌ تعليمات ديني و مقدمات آشنايي با اسلام را فرا گرفت و به همراه برادرانش در گروه سرود مسجد شروع به فعاليت كرد. 

 
اين گروه سرود، هسته‌ اصلي گروه سرودي بود كه در روز 12 بهمن 57 در فرودگاه مهرآباد و در مراسم استقبال از امام(ره) به اجراي برنامه پرداخت.
 
در سال 1356 شهيد بزرگوار حاج حسن تهراني‌مقدم پس از پايان دوره تحصيلات متوسطه در رشته صنايع (برش قطعات صنعتي) در مقطع فوق‌ديپلم مدرسه عالي تكنيكيوم نفيسي پذيرفته شد. در سال 1357 همزمان با اوج‌گيري فعاليت انقلابي، تحت تاثير برادرش (محمد) به صف انقلابيون پيوست. او در روزهاي منجر به پيروزي انقلاب به اتفاق دوستانش در فعاليت‌هاي زيرزميني، نارنجك‌هاي دستي مي‌‌ساخت كه با استفاده از سه راهي لوله آب توليد مي‌شد. شب 22 بهمن در ميدان امام حسين(فوزيه سابق) با پرتاب نارنجك دستي يك خودروي نظامي ارتش را مصادره و سرهنگ سوار بر خودرو را به اسارت درآورد. 
 
در سال 1358 حسن تهراني مقدم در مقطع ليسانس رشته مهندسي صنايع پذيرفته و به اخذ مدرك مهندسي در اين رشته موفق شد. تهراني مقدم در 21 سالگي و در ابتداي شكل‌گيري رسمي سپاه پاسداران، به عنوان مسئول اطلاعات منطقه‌ 3 سپاه شمال، مشغول به فعاليت شد و تا 59/7/31 در اين سمت باقي ماند. در زمان بروز ناآرامي‌ها در نقاط مرزي كه مهم‌ترين آنها حوادث تجزيه‌طلبانه در كردستان بود، سپاه را در 15 ماه اول عمر خود متوجه ضرورت تقويت صبغه نظامي كرد. با اين رويكرد تا شهريور 1359 كه كشور در آستانه هجوم رژيم بعث عراق قرار گرفت، حداكثر توان رزمي سپاه، تعداد معدودي گردان‌هاي رزمي بود كه با روش‌هاي چريكي و غير كلاسيك، درگير مبارزه با اشرار و ضد انقلابيون مسلح در كردستان شدند. 
 
 

بازدید امیر سرتیپ نصیرزاده از پایگاه هوایی تبریز

امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز توان عملیاتی این پایگاه را ارزیابی کرد.

امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از این پایگاه گفت: پایگاه هوایی تبریز یکی از مهمترین پایگاه‌های ما در تامین امنیت فضای کشور در منطقه شمالغرب می‌باشد و لازم بود تا ما از این پایگاه بازدید داشته و از نزدیک میزان آمادگی خلبانان، هواپیما‌ها و توان رزمی خود را بررسی کنیم.

وی افزود: با توجه به ناامنی‌هایی که در خارج از مرز‌های شمالغرب وجود دارد به همین جهت بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت و به لطف خدا خلبانان جوان، باانگیزه و ولایتمدار ما به همراه کارکنان فنی از آمادگی بسیار بالایی برخوردارند و ۲۴ ساعته هوشیار و آماده اند تا در صورت تهاجم احتمالی با قدرت برخورد کنند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در این بازدید با حضور در گردان‌های میگ ۲۹، اف ۵ و همچنین مرکز اورهال جنگنده ها، ضمن دیدار با کارکنان پروازی و فنی در جریان فعالیت‌های عملیاتی این پایگاه قرار گرفت.

گفتنی است دیدار چهره به چهره و گفتگوی صمیمی با کارکنان وظیفه از دیگر برنامه‌های فرمانده نیروی هوایی از پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز بود در این بازدید بود.

 

 

کد خبر 981062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha