مراسم اربعین حسینی در جیرفت برگزار شد

امروز ۱۷ مهر مراسم عزاداری اربعین حسینی در جوار مرقد شهدای گمنام شهر جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، امروز ۱۷ مهر مراسم عزاداری اربعین حسینی با همکاری دفتر امام جمعه، اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئت های مذهبی شهرستان جیرفت در جوار مرقد شهدای گمنام این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام « نمازی» در این مراسم، با اشاره به هدف از برپایی مجالس عزای اهل بیت (ع)، گفت: توسل به اهل بیت (ع) ثمره دارد و آن هماهنگی بین ذکر و فکر انسان است که رستگاری و فلاح انسان را به دنبال دارد.

سخنران مراسم عزاداری اربعین در جیرفت حرکت و قیام امام حسین (ع) را حرکتی مثمر ثمر در احیای دین اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: حرکت امام حسین یک حرکت فکری، عقلی و استدلالی بود.

وی بیان کرد: رهبری در کتاب انسان ۲۵۰ ساله و آفتاب در مصاف می نویسند؛ قیام امام حسین ترکیبی از فکر، عقل و استدلال همراه با احساس و عاطفه است.

حجت الاسلام نمازی ابراز کرد: حرکت امام حسین حرکتی بود که جهالت را از بین برد و مسئولیت این امر خطیر بر عهده امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و زینب (س) بود.
 

این کارشناس دین تاکید کرد: حضرت زینب (س) در صفات حمیده، تک است، ایشان ام المصائب بودند و در ادبیات تربیتی و روانشناسی می گویند؛ دختر زینت مادر است اما حضرت زینب (س) زینتی برای پدر، مادر و جامعه بوده و نام ایشان را خدا انتخاب کرده است.

وی اظهار کرد: پس از واقعه عاشورا روشنگری این واقعه را حضرت زینب (س) بر عهده داشتند و در نتیجه روشنگری ایشان ۷۳ راهب و کشیش، به دین اسلام گرویدند.

حجت الاسلام نمازی عنوان کرد: امام سجاد (ع) در وصف آن حضرت می فرماید؛ زینب جان شما شخصی عالمه‌ هستید که تاکنون معلم مانند آن را ندیده است.

سخنران مراسم عزاداری اربعین در جیرفت در خاتمه تصریح کرد: از ویژگی های حضرت زینب (س)، آگاهی بخشی به جامعه است و در تاریخ نقل شده است هنگامی که حضرت زینب (س) خطبه می خواند از گوشه‌ چشم امام حسین (ع) قطره های خون جاری بود.

گفتنی است؛ در این مراسم زیارت اربعین حسینی قرائت شده و در پایان نیز عزاداران مهمان سفره با برکت امام حسین (ع) بودند.

کد خبر 981106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha