مستند «از فردوس تا فردوس» در شبکه استانی خاوران پخش می‌شود

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی از تولید مستند «از فردوس تا فردوس» با محوریت اربعین حسینی خبر داد و گفت: این مستند امشب همزمان با شام اربعین حسینی ساعت ۱۹ از شبکه استانی خاوران پخش خواهد شد.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: مستند «از فردوس تا فردوس» با محوریت اربعین حسینی که سال گذشته خدمات و فعالیت موکب های الاتحاد (کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور) و خصوصاً موکب فرهنگی مهدی موعود (عج) شهرستان فردوس را به تصویر کشیده، تولید شده است.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی تاکید کرد: این مستند روایت خدمت رسانی خادمان موکب مهدی موعود (عج) شهرستان فردوس در سال گذشته به زائران پیاده روی بزرگ اربعین در شهر کاظمین است.

 

وی با تاکید بر اینکه محتوای فیلم فردوس تا فردوس نمایانگر پیوند برادری دو ملت ایران و عراق است، گفت: تولید این فیلم سال گذشته در آستانه اربعین حسینی کلید خورد و داستان و ماجرای اصلی مربوط به زائرانی است از کانون فرهنگی هنری مهدی موعود(عج) در خراسان جنوبی برای پیاده روی اربعین، بار سفر بسته و به سمت کاظمین حرکت می کنند تا موکب خود را برپا کنند.

 

حجت الاسلام سبزه‌کار با تاکید بر اینکه این فیلم تمایز کار کانون های فرهنگی و هنری مساجد نسبت به مواکب را نشان می دهد، ادامه داد: این فیلم مستند با نویسندگی و کارگردانی «حسن قهرمانی»، «سید داوود موسوی» به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز، «امین صبور» تصویر بردار، «رضا گنجه» تدوین و صداگذاری، «سینا قیطانی» صدابردار، «مونا مقدم» مترجم و «حمید آبیار» مدیر تولید پروژه تولید شد.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه این فیلم مستند در ۵۲ دقیقه برای پخش در صدا و سیما آماده شده است، عنوان کرد: مستند از فردوس تا فردوس امشب (۱۷مهرماه) همزمان با شام اربعین حسینی و در ساعت ۱۹ از شبکه استانی خاوران پخش خواهد شد.

 

گفتنی است؛ پذیرایی، اسکان، نانوایی، شارژ و امانات موبایل، پاسخگویی به مسائل دینی، توزیع سه وعده غذا، پیرایشگاه، شتسوی البسه،امورگمشدگان، خیاطی، فعالیت های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، نقاشی، قصه گویی، بازگویی واقعه کربلا اربعین بخشی از خدمات مهدی موعود (عج) شهرستان فردوس واقع در مسیر پیاده روی کاظمین به کربلا بوده است.

کد خبر 981129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha