تشدید نظارت تیم‌های ویژه بازرسی فرمانداری بر اماکن  خرمشهر

حیدری از تشدید نظارت تیم‌های ویژه بازرسی فرمانداری بر اماکن و اعمال محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمد حیدری» امروز (پنجشنبه 17 مهر) در نشست ستاد مبارزه با کرونا خرمشهر، با اعلام وضعیت قرمز در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش شمار مبتلایان به این بیماری و اعلام وضعیت قرمز در خرمشهر، نظارت‌ ها تشدید و محدودیت ها برای مبارزه با کرونا ویروس در شهرستان اعمال می‌شود.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر، از تعطیلی مجتمع‌های فرهنگی، تالارها و سینما‌ها خبر داد و افزود: همچنین با توجه به شرایط وضعیت قرمز کلیه مراسمات عزاداری دهه آخر ماه صفر لغو و برگزاری جشن پس از پایان این ماه نیز ممنوع است.

 

وی با بیان اینکه نظارات ها نیز بر صنوف و اماکن اداری و عمومی تشدید خواهند شد اضافه کرد: در موج دوم کرونا کمیته‌ای متشکل از اتاق اصناف و صمت زیر نظر معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه خرمشهر فعال بود که این کمیته باید فعالیت خود را مجدد از سر گیرد.

 

حیدری از اعمال محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی خبر داد و تصریح کرد: در پی ورود مجدد شهرستان خرمشهر به وضعیت قرمز کرونایی، به جهت جلوگیری از شیوع این ویروس و حفظ سلامت عموم شهروندان خرمشهری، از امروز تا اطلاع ثانوی فعالیت کلیه‌ مدارس این شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی غیرحضوری و در همین راستا حضور معلمان نیز در محیط مدرسه غیرضروری است.

 

وی ابراز کرد: با توجه به ورود موج سوم ویروس کرونا همزمان با فصل پاییز، کلیه‌ پارک‌ها و آرامستان‌های شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام می‌شود، همچنین رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های سطح شهر صرفا مجاز به ارائه‌ خدمات بیرون‌بر هستند و در همین راستا تیم‌های ویژه بازرسی فرمانداری از امروز فعالیت‌های نظارتی خود را تشدید خواهند کرد.

 

فرماندار ویژه خرمشهر با انتقاد از اعمال قوانین سختگیرانه برای کارگاه‌های تولید ماسک در این شهرستان عنوان کرد: در شهرستان خرمشهر سه کارگاه تولید ماسک فعال بود اما متاسفانه اکنون هر سه تعطیل هستند، لذا اجازه فعالیت به مراکز خاص هم پذیرفتنی نیست.

 

وی با اشاره به اینکه قرار بود در بخشنامه ای تجدیدنظر و مجوز فعالیت کارگاه‌ها تمدید شود تاکید کرد: در این شرایط اقدام صحیح این است که ماسک در طرح و رنگ‌های متنوع در اختیار مردم قرار گیرد و به هرکس که مایل به تولید ماسک است با گرفتن مجوز‌های اولیه اجازه فعالیت داده شود.

 

حیدری بر لزوم بازنگری در روش‌های پیشگیرانه از افزایش آمار، تعامل هرچه بیشتر دانشکده علوم پزشکی، افزایش هماهنگی‌های بین بخشی و ورود بیشتر شورا‌ها و شورا‌های روستا در بحث مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد و ادامه داد: درصد رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید در خرمشهر به طور میانگین 52 درصد، استفاده از ماسک در اماکن عمومی و توسط کارکنان 57 درصد و استفاده از ماسک توسط مردم حدود 22 درصد باشد.

 

در این نشست «رضا فلاح» نیز با اشاره به درصد رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بازگشایی مدارس جنوب غرب خوزستان بیان کرد: در هفته نخست بازگشایی مدارس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس خرمشهر نزدیک به 50 درصد، در آبادان حدود 60 تا 70 درصد و در شادگان 48 درصد بوده است.

 

معاون فنی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه خوزستان و به تبع آن شهرستان‌های جنوب غرب استان وارد موج سوم کرونا شده اند اذعان کرد: اکنون وضعیت در سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان قرمز است، سهم بهداشت در نظارت و کنترل شرایط تنها 20 درصد است

 

وی بر لزوم مداخله نظام حاکمیتی به ریاست فرمانداران تاکید کرد و یاد آور شد: میزان مشارکت عمومی برای رعایت دستورالعمل‌ها به دلایل مختلف کاهش یافته و مردم باید یاد بگیرند که با این ویروس به زندگی ادامه دهند و دستگاه ها در بحث این بیماری باید خوداظهاری و خود نظارتی کنند.

 

کد خبر 981131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha