مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن از وظایف مهم کانون‌های مساجد است

آلبوخنفر مقابله با تهاجمات فرهنگی بیگانگان را یکی از وظایف مهم، اصلی و اساسی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و گفت: اگر کانون‌های مساجد در این زمینه نقش‌آفرینی نکنند مطمئنا از دشمنان ضربه خواهیم خورد.

«مصطفی آلبوخنفر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با تشریح فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری مسجد امام خمینی (ره) روستای خنافره شهرستان شادگان اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا که همه برنامهها را با اختلال مواجه کرده ما نیز از این قائله مستثنی نبوده و نیستیم؛ به‌طوری که بیشتر برنامه‌ها را کنسل کردیم اما بخش از فعالیت‌های کانون را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌دهیم. 

 

مدیر کانون امام جعفر صادق (ع) مسجد امام خمینی (ره) روستای خنافره شادگان به برگزاری مراسمات مذهبی در این مسجد اشاره کرد و افزود: برنامه‌های هفتگی شامل برگزاری مراسمات دعا و محافل قرآنی و برنامه‌های روزانه شامل نماز جماعت و قرائت روزانه یک صفحه قرآن کریم در مساجد است؛ البته برنامه محافل قرآنی را از ابتدای ماه محرم آغاز کردیم به صورتی که هر شب پیش از آغاز سخنرانی ۲ نفر از قاریان قرآن روستا این آئین را در مکان‌های مختلف اجرا کنند.

 

وی تصریح کرد: علاوه بر این نیز کلاس‌های فرهنگی شامل رفع شبهات دینی، اخلاق و ... را در طول هفته برای علاقه‌مندان و بچه‌های مسجدی برگزار می‌کنیم.

 

آلبوخنفر از برگزاری اردوی زیارتی مشهد مقدس برای بچه‌های مسجد خبر داد و اضافه کرد: اکنون ۳۵ نفر از بچه‌های مسجدی که همیشه پای کار و فعال هستند و در همه برنامه‌ها به ما کمک می‌کنند را با هزینه شخصی به این سفر زیارتی اعزام کردیم؛ این بچه ها از جوانان مومن روستای خنافره بوده که مداح یا قاری قرآن و مسجدی هستند.

 

وی همچنین به انجام ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابا‌ن‌های روستای خنافره شادگان اشاره کرد و ادامه داد: طی ۲ مرحله با همت بچه‌های مسجد و جمع‌آوری مبالغی از طریق آنها توانستیم مواد ضدعفونی را خریداری و با همکاری شهرداری معابر و خیابان‌ها را در ایام پیک اول شیوع بیماری کرونا ضدعفونی کردیم.

 

مدیر کانون امام جعفر صادق (ع) روستای خنافره شادگان در بخشی از سخنان خود با اشاره به عدم برگزاری مراسمات ویژه ایام عید قربان و غدیر ابراز کرد: متاسفانه به دلیل وجود بیماری کرونا و در جهت جلوگیری از زنجیره انتقال این ویروس که جان بسیاری از شهروندان و هموطنان کشور عزیزمان را گرفته است، امسال آئین برپایی نماز عید را برگزار نکردیم اما فعالیت‌هایی نظیر تبریک ویژه این اعیاد از طریق فضای مجازی و توزیع بسته‌های شیرینی را انجام دادیم که بچه‌های مسجدی هم در این امر ما را بسیار همراهی کردند.

 

وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی پس از ماه صفر خبر داد و خاطر نشان کرد: قصد داشتیم این مسابقه را پیش از آغاز ایام محرم و صفر برگزار کنیم اما به دلیل آغاز این ۲ ماه عزاداری اکنون در حال تدارک برگزاری آن هستیم و کتاب‌ها اکنون آماده شده و پس از اتمام ماه صفر مسابقه کتابخوانی را در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین جوانان و نسل جدید اجرا خواهیم کرد.

 

آلبوخنفر با بیان اینکه در ایام ماه محرم و صفر چندین برنامه ویژه عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در حسینیه‌ها و مساجد روستای خنافره برگزار می‌شود عنوان‌ کرد: به بچه‌های مسجد امام خمینی (ره) و کانون فرهنگی امام جعفر صادق (ع) سفارش کردیم در این ایام در حسینیه‌ها و مساجد مختلف سطح روستا حضور داشته باشند، به‌طوری که هر شب پیش از آغاز سخنرانی در هر حسینیه کرسی تلاوت آیات قرآن کریم را برگزار کردیم.

 

وی بر لزوم انس مردم با قرآن تاکید کرد و گفت: هدف ما از برگزاری برنامه تلاوت قرآن کریم و کرسی قرآنی، انس گرفتن مردم با قرآن است و همانگونه که به سخنان خطیب و سخنران به خوبی توجه می‌کنند این آئین نیز باید رسمی شود تا مردم بیشتر با قرآن ارتباط برقرار کنند که خوشبختانه در این امر تاکنون موفق عمل کردیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) روستای خنافره شادگان خاطر نشان کرد: اکنون در این روستا چهار قاری قرآن برنامه‌های مذهبی حسینیه‌ها و مساجد ویژه ایام ماه صفر را به خوبی اجرا می‌کنند.

 

وی مقابله با تهاجمات فرهنگی بیگانگان و مراقبت ویژه و دقت تمام محض از جوانان و نسل جدید را یکی از وظایف مهم، اصلی و اساسی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و تاکید کرد: اگر کانون‌ها به این طریق نقش‌آفرینی نکنند مطمئنا از دشمنان ضربه خواهیم خورد.

 

آلبوخنفر ادامه داد: در روستای خنافره با دقت تمام به این امر پرداخته‌ایم، به طوری که در سطح روستا بررسی می‌کنیم و اگر جوانی مشاهده شود که با افرادی که به فرقه های مختلف از جمله وهابیت و یمانیت گرایش پیدا کرده است فوری وارد عمل می شویم و از هر طریق آن جوان را به سمت دین اسلام ناب محمدی (ص) باز می گردانیم. خوشبختانه در این امر بسیار موفق عمل کردیم و بسیاری از افراد به دین اسلام سوق داده شدند.

 

وی اضافه کرد: اکنون دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی از هر طریق به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی ما هستند و از طریق جوانان ما می خواهند به این مهم دست پیدا کنند، لذا نیاز است تا همه ما در این زمینه کوشا بوده و در برابر تهاجمات فرهنگی بیگانگان از جوانان و نسل جدید مراقبت کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) خنافره شادگان گفت: با توجه به اینکه در مدارس تدریس می کنم این اقدامات را در آنجا انجام می دهم که خوشبختانه با این حجم وسیع فعالیت می توان گفت وهابیت و یمانیت را ریشه کن کردیم.

 

وی با اشاره به وسعت فعالیت های این کانون سطح این روستا اذعان کرد: فعالیت کانون ما فقط مختص این مسجد نیست بلکه در کل سطح مساجد و حسینیه های روستای خنافره فعالیت بسیاری را انجام می دهیم، به طوری که در هر کدام از آن محل ها ۲۰ الی ۳۰ نفر بچه مسجدی را جذب کرده ایم.

 

آلبوخنفر خاطر نشان کرد: ما در هفته یک روز در همه مساجد و حسینیه های این منطقه فعالیت هایی را انجام می دهیم؛ لذا اکثر مساجد روستای خنافره زیر مجموعه کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) هستند.

 

وی از مسئولان خواست تا امکانات و تجهیزات مورد نیاز کانون های فرهنگی هنری مساجد را تامین کنند و یاد آور شد: مسئولان باید به ما کمک کنند، اکنون نیازمند یاری و حمایت همه جانبه مدیران و مسئولین هستیم.

 

کد خبر 981135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha